موزه موسیقی در سنندج ایجاد می‌شود

دوشنبه ۱ دى ۱۳۹۹ 810 0
موزه موسیقی در سنندج ایجاد می‌شود با توجه به اینکه شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی توسط یونسکو شناخته شده است، باید با همکاری شهرداری و ارگان‌های مربوطه موزه تخصصی موسیقی در این شهر احداث شود.

به گزارش تجارت بان، گویلیان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان از حمایت و پیگیری برای ایجاد موزه تخصصی در حوزه موسیقی در شهر سنندج خبر داد.

 

وی بیان کرد: شهرستان‌ها دارای نواقص و ضعف‌هایی در حوزه‌های مختلف مرتبط با اداره ‌کل میراث هستند که با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ایجاد انگیزه می‌توان این مشکلات را رفع کرد.

 

معاون میراث فرهنگی استان کردستان گفت: عدم نبود اعتبار کافی باعث ایجاد آسیب به طرح‌های تاریخی و باستانی در استان شده است و این معاونت در حال برنامه ریزی و پیگیری مشکلات این بخش مهم است.

 

صابر وفایی با اشاره به مرمت و بازسازی بناهای استان کردستان اظهار کرد: چهار بنای تاریخی؛ منزل صحرایی، منزل آزموده اردلان، منزل آیت الله مردوخ و منزل مجتهدی با هزینه بیش از ۳۰ میلیارد ریالی تا پایان سال قابلیت بهره‌برداری دارند.

 

معاون گردشگری استان به نبود بانک جامع اطلاعاتی در کردستان اشاره کرد و افزود: عدم  وجود بانک جامع اطلاعاتی در زمینه گردشگری باعث ناشناخته ماندن بسیاری از جاذبه‌های گردشگری استان شده است و با همکاری کارشناسان این معاونت در حال تدوین اطلاعات به منظور راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات گردشگری است.

 

حمید اسکندری اظهار کرد: استان کردستان دارای ۴۳ روستای هدف گردشگری است و باید بر روی روستاهایی که ظرفیت مناسبی در جذب گردشگر دارند تمرکز  و برنامه ریزی کرد.

منبع: ایسنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه