عراق مرزهای خود را بست

سه شنبه ۲ دى ۱۳۹۹ 928 0
عراق مرزهای خود را بست بنا به تصمیم هیئت دولت عراق، همه گذرگاه های مرزی و مکان های عمومی از جمله رستوران ها و پاساژها تعطیل می شوند.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، این تعطیلی در حالی است که مدیرکل گمرک اقلیم کردستان می گوید هنوز چیزی به طور رسمی در این باره به دست آنها نرسیده است.


 تصمیم دولت عراق برای تعطیلی مکان های عمومی به مدت دو هفته بوده و از 24 دسامبر 2020 (پنجشنبه 4 دی) اجرایی می شود؛ اما هنوز مشخص نشده که مرزها تا چه زمانی تعطیل خواهند بود.


سامال عبدالرحمان مدیر کل گمرک اقلیم کردستان در این باره اظهار کرد: در خصوص ممنوعیت تردد در مرزهای اقلیم کردستان تا کنون چیزی به ما اعلام نشده است؛ این تصمیم دولت عراق بیشتر مربوط به مسافران است که از فرودگاه ها سفر می کنند.


عراق به دلیل شیوع کسل جدید کرونا، سفر به چند کشور را متوقف کرد اما هیچ تصمیمی در این باره به فرودگاه های اقلیم کردستان اعلام نشده است.


احمد هوشیار مدیرکل فرودگاه اربیل نیز در این خصوص گفت: درباره توقف پروازها تا کنون چیزی به صورت رسمی به ما اعلام نشده است و سفرهای هوایی فرودگاه اربیل با کشورهای دیگر ادامه خواهد یافت.


دفتر هیئت دولت عراق نیز اعلام کرد: به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا، عراق تصمیم گرفت تا پروازها به چند کشور را متوقف کند که کشورهای انگلیس، آفریقای جنوبی، استرالیا، دانمارک، هلند، بلژیک، ایران، ژاپن و هر کشور دیگری که در آینده وزارت بهداشت اعلام کند را شامل می شود.


 وی همچنین گفت شهروندان عراقی نیز که از این کشورها باز می گردند باید به مدت14 روز قرنطینه شوند.


به دلیل شیوع نسل جدید کرونا در انگلیس و آفریقای جنوبی، حدود 30 کشور سفرهای خود را به این دو کشور متوقف کردند./روداو

پایان خبر

  کانال تلگرام تجارت بان

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه