مرز باشماق برای مسافرت باز است

چهارشنبه ۳ دى ۱۳۹۹ 1481 0
مرز باشماق برای مسافرت  باز است مدیرکل گمرک باشماق مریوان با اعلام اینکه در حال حاضر تردد مسافر همچون گذشته در این مرز بین المللی بدون وقفه در جریان است، گفت: در خصوص بسته شدن مرز دستورالعملی ابلاغ نشده است.

به گزارش تجارت بان، فرید حق‌پناه روز چهارشنبه در خصوص بسته شدن گذرگاه‌های مرزی ایران و عراق بدلیل شیوع نوع جدید کرونا از سوی طرف عراقی اظهار داشت: تا این لحظه تردد مسافر از مرز بین المللی باشماق در جریان است و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

 

وی اضافه کرد: در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی اخباری مبنی بر بسته شدن مرزهای زمینی عراق با ایران منتشر شده که هنوز به صورت رسمی چنین مطلبی از سوی طرف عراقی اعلام نشده است.

 

مدیرکل گمرک باشماق مریوان افزود: تا ظهر امروز وضعیت مرز باشماق مریوان به لحاظ تردد مسافر از سوی اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی این کشور مشخص می‌شود که نتیجه در اسرع وقت به مردم خواهد رسید.

 

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید و این گمرک در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

منبع: ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه