مسافرت از مرزهای خسروی و پرویزخان برقرار است

چهارشنبه ۳ دى ۱۳۹۹ 839 0
مسافرت از مرزهای خسروی و پرویزخان برقرار است تردد مسافران از مرز‌های رسمی خسروی و پرویزخان در این شهرستان به عراق با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه دارد.

به گزارش تجارت بان، مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : تمامی مسافران در بدو ورود به کشور از نظر بیماری‌های ویروسی و ویروس کرونا با استفاده از کیت‌های تشخیصی توسط قرنطینه‌های بهداشتی مستقر در پایانه‌های مرزی خسروی و پرویزخان و کارشناسان بهداشتی پایش می‌شوند.

 

او گفت : از ورود مسافران بیمار به کشور در نقطه صفر مرزی ممانعت می‌شود و این گونه افراد به عراق بازگشت داده می‌شوند.

 

نماینده عالی دولت در قصرشیرین افزود: تمامی مسافران نیز از کمربندی به سمت نقاط مقصد هدایت می‌شوند که از تردد مسافران به داخل شهر ممانعت می‌شود.

 

تاتار ادامه داد: از مرز خسروی تنها افراد ۲ تابعیتی (ایرانی، عراقی) می‌توانند به عراق سفر کرده و یا از این مرز وارد کشور شوند، از این رو تردد از این مرز شامل مسافران و زایران ایرانی نمی‌شود.

 

او گفت: هنوز دستورالعمل جدیدی در خصوص اعمال ممنوعیت مسافران از مرز‌های خسروی و پرویزخان اعلام نشده، ولی در صورت نیاز و تصمیم گیری مقامات ارشد کشورمان تردد مسافری از این مرز‌ها ممنوع و متوقف می‌شود.

 

نماینده عالی دولت در قصرشیرین ادامه داد: هم اکنون مبادلات تجاری و مسافری در مرز‌های پرویزخان و خسروی این شهرستان با عراق با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

 

تاتار گفت: روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می‌شود.

 

تاتار افزود: پایش رانندگان و کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی نیز در راستای مقابله با ویروس کرونا در مرز رسمی پرویزخان انجام می‌شود ضمن اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مرز خسروی نیز تشدید شده است .

منبع: باشگاه خبرنگارن جوان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه