سرمایه گذاری در کردستان عراق؛ بیش از 2 میلیارد دلار در سال 2020

یکشنبه ۷ دى ۱۳۹۹ 780 0
سرمایه گذاری در کردستان عراق؛ بیش از 2 میلیارد دلار در سال 2020 به گفته رئیس سازمان سرمایه گذاری کردستان عراق در سال 2020، بیش از 2 میلیارد دلار در اقلیم کردستان سرمایه گذاری انجام شده است.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، محمد شکری در این باره گفت: برای سرمایه گذاری در سال 2021، سرمایه گذاران را به بخش های زیر ساخت های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و برخی پروژه های مهم ترغیب خواهیم کرد.


محمد شکری گفت: با وجود بحران مالی و شیوع ویرس کرونا، اما صدور مجوز برای پروژه های سرمایه گذاری به خوبی انجام شده است. در سال 2020 به میزان 2 میلیارد دلار و برای 74 پروژه مجوز صادر شده است. این پروژه ها در بخش های مختلف از جمله صنایع، کشاورزی و گردشگری هستند.


شکری تصریح کرد: دولت اقلیم کردستان طرحی بلند مدت 10 ساله (2020-2030)  را برنامه ریزی کرده است که گام های اجرایی برای بخشی از این برنامه در سال جاری برداشته شده است. در این طرح 10 ساله 1055 پروژه اعلام شده که بیشتر آنها طرح های صنعتی به میزان 461 پروژه هستند.


وی تاکید کرد: برای سال 2021، سرمایه گذاران را به بخش های زیرساخت های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و چند پروژه مهم هدایت خواهیم کرد؛ مانند پروژه های لوله کشی آب آشامیدنی، سدسازی در کردستان عراق، صنایع، مواد غذایی، صنایع پتروشیمی، راهسازی و چند پروژه در صنعت پلاستیک و ساختمان سازی.


وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه کشاورزی فعالیت هایی برای تاسیس و حضور شرکت های بزرگ در این بخش انجام خواهد شد تا بخش کشاورزی از شیوه سنتی خارج شود./باسنیوز

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه