ترانزیت حدود سه میلیارد دلار کالا از مرز باشماق مریوان

شنبه ۱۳ دى ۱۳۹۹ 827 0
ترانزیت حدود سه میلیارد دلار کالا از مرز باشماق مریوان ناظر گمرکات کردستان از ترانزیت ۲ میلیارد و ۸۴۳ میلیون و ۴۱۶ هزار در ۹ ماه منتهی به آذر امسال از طریق مرز باشماق در مریوان خبر داد.

به گزارش تجارت بان، بختیار رحمانی‌پور اظهار داشت: میزان ترانزیت داخلی مبدا در این مدت ۳۶ هزار و ۵۶۱ تن کالا به ارزش ۳۵ میلیون و ۷۳ هزار و ۸۹۴ دلار بود.

 

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۳۵۲ هزار و ۶۰۱ تن کالا به ارزش ۷۴۸ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۶۵۹ دلار ترانزیت خارجی مبدا هم از باشماق انجام شده است.

 

رحمانی‌پور با اشاره به اینکه میزان ترانزیت خارجی مقصد انجام شده در این مدت هم ۷۳۳ هزار و ۶۹۱ تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰ میلیون  و ۱۳۱ هزار و ۲۶۰ دلار بود، افزود: در مجموع یک میلیون و ۱۲۲ هزار و ۸۵۳ تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۸۴۳ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار از باشماق ترانزیت شده است.

 

وی یادآور شد: در این مدت میزان ورود و خروج مسافر از مرز شماق هم به دلیل شیوع ویروس کرونا به ترتیب ۹۴ و ۹۵ درصد نسبت به ۹ ماهه سال گذشته کاهش داشته است.

 

گمرکات استان کردستان با شعب فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

 

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

منبع: ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه