تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر آزاد شد

شنبه ۲۷ دى ۱۳۹۹ 847 0
تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر آزاد شد مدیر پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر از شروع دوباره تردد مسافر از مرز زمینی تمرچین پیرانشهر خبر داد.


به گزارش تجارت بان به نقل از خبرگزاری کردپرس، ایرج آزادی، مدیر پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر در گفتگوی اختصاصی خود با خبرنگار کردپرس ضمن اعلام این خبر گفت: با موافقت مسئولان اقلیم کردستان عراق و همچنین آماده سازی شرایط لازم در طرف ایرانی خوشبختانه تردد مسافر از طریق مرز زمینی تمرچین پیرانشهر از اولین ساعات روز شنبه ( 27 دیماه) انجام خواهد شد.

 

 وی با اشاره به اینکه در طرف ایران هیچ گونه مشکلی برای تردد وجود ندارد، اظهار داشت: هم اکنون مسئولان اقلیم در حال آماده سازی شرایط لازم برای انجام تست کرونا و بررسی و تأئید پاسپورت برای مسافران ایرانی که قصد سفر به اقلیم کردستان را دارند، می باشند که امیدواریم تردد مسافر بدون هیچ گونه مشکل خاصی و همانند سابق صورت پذیرید.  

 

آزادی یادآور شد، متأسفانه شیوع ویروس کرونا در جهان باعث شده بود که بیشتر ترددهای بین کشوری با اختلال و مشکلاتی همراه باشد که ایران هم از این قاعده مستثنی نبوده اما با کم رنگ شدن این بیماری و رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم دوباره شاهد تردد مسافر از طریق مرز تمرچین هستیم. 

 

مدیر پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر در ادامه سخنان عنوان کرد: بنا به تصمیم مقامات اقلیم کردستان عراق و در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور عراق، مرز تمرچین جهت تردد مسافرین بین ایران و عراق به مدت 3 هفته بسته شده بود که خوشبختانه با تلاش های دو طرف از روز شنبه (27 دیماه) شاهد از سرگیری تردد مسافر از مرز زمینی تمرچین یپرانشهر خواهیم بود.  

 

وی در خاتمه به مسافرانی که قصد سفر به اقلیم کردستان و یا خواهان ورود به خاک ایران را دارند، توصیه کرد که حتما باید به محض ورود به طرف مرز نسبت به انجام تست کرونا اقدام کنند که البته هموطنان ایرانی لازم است تا قبل از عزیمت جهت ارائه تست منفی کووید ۱۹ به آزمایشگاه سلولی مولکولی استان واقع در ارومیه منطقه ایثار ، جنب پارک تخم مرغی، مرکز خدمات جامع سلامت ایثار که هر روزه از ساعت ۱۳-۸/۳۰ آماده فعالیت می باشند، مراجعه نمایند.

 

 شایان ذکر است که امروز مسوول روابط اقلیم کردستان با جمهوری اسلامی ایران نیز در خبری که در فضای مجازی منتشر شده بود، اعلام کرد: حکومت اقلیم کردستان اجازه تردد مسافری از ساعت ۱۲ امشب ( 26 دیماه) از مرز تمرچین پیرانشهر را صادر کرده است.

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه