تاکید استاندار کردستان برای حل مشکلات معابر مرزی ظرف 10 روز

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ 361 0
تاکید استاندار کردستان برای حل مشکلات معابر مرزی ظرف 10 روز در صورت ساماندهی نقاط مرزی می‌توان تا حدود زیادی از قاچاق کالا جلوگیری کرد. می توان مشکلات معابر و بازارچه‌های موقت مرزی استانرا تا ۱۰ روز آینده حل کرد.

به گزارش تجارت بان، بهمن مرادنیا روز سه‌شنبه در ششمین جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان ضمن تقدیر از تلاش های در حال انجام برای مبارزه با قاچاق، اظهار داشت: هدف از فعال کردن بازارچه‌های مرزی ایجاد درآمد برای مرزنشینان و کاستن از قاچاق است و دستگاه‌های متولی لازم است شرایط را برای فعالیت این بازارچه‌ها فراهم کنند.

 

وی با بیان اینکه مبارزە با قاچاق کالا و ارز با توجە بە آمار کشفیات بصورت جدی انجام می گیرد، افزود: در ۹ ماهه سپری شده از سال جاری، بیش از ۱٨ هزار راس دام سبک و سنگین در مرزهای استان کشف شده که نشان از جدیت متولیان در مبارزه با قاچاق دام است.

 

استاندار کردستان با اشاره به اینکه عمده دام‌های قاچاق کشف شده متعلق به دیگر استان‌ها و تنها به قصد خروج از کشور وارد استان می شود، اضافه کرد: در سال آینده نیز کنترل مرزها بصورت جدی تر برای مبارزه با قاچاق دام پیگیری خواهد شد.

 

مرادنیا با بیان اینکه ایجاد درآمد حدود سه میلیون تومان در ماه برای یک خانواده مرزنشین می‌تواند تا حدودی مشکلات را برطرف کند، افزود: در صورت ایجاد این درآمد قادر خواهیم بود با قاچاق بدون اغماض برخورد کنیم.

 

وی بر همکاری و هماهنگی سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی بر کنترل ماسک‌های تولیدی در استان نیز تاکید کرد و گفت: تولید ماسک چون بصورت مستقیم با سلامت مردم مرتبط است، بنابراین نهادهای متولی بر کار واحدهای تولیدی و بسته بندی ماسک نظارت داشته باشند.

 

استان کردستان، دارای سه بازارچه موقت مرزی و ۲ مرز رسمی است و  ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

منبع: ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه