عکس های بی نظیرناصح علی خیاط از میراث کردستان

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ 1048 0
عکس های بی نظیرناصح علی خیاط از میراث کردستان تصاویر ناصح علی، تنها عکس نیستند؛ بلکه تابلوی زیبای نقاشی از مردمان سرزمین کردستان هستند.

به گزارش تجارت بان، 'کردستان یکی از سرزمین‌های جهان است کە از میراثی چشم‌گیر و مکان‌های تفریحی مهمی برخواردار است و جا دارد کە این مهم بە یک منبع درآمد برای شهروندان این سرزمین تبدیل شود. لذا بە نوبەی خود می‌خواهم از طریق عکاس‌هایم فرهنگ و طبیعت زیبای سرزمینم را بە جهان نشان دهم.''

 

ناصح علی خیاط متولد سال ١٩٨٢ میلادی در استان حلبجە است. او از ٢١ سال پیش حرفە عکاسی را آغاز کردە و می گوید تصمیم دارد تا از طریق عکس، طبیعت، آثار، میراث و زیبائی‌های سرزمین کردستان را بە جهان نشان دهد. وی تاکنون چندین جایزە دریافت کردە است.

 

ناصح علی تا کنون در زمینە موضوعات گوناگونی عکاسی کردە است، از جملە تراژدی کودکان، صلح، فرهنگ، میراث فرهنگی و... غیرە. و تعدای جوایز بین‌ا‌لمللی نیز دریافت کردە است کە آخرین آنها را در کشور سوئیس بودە و می‌گوید: ''دو عکس من در زمینە صلح و همزیستی بەعنوان عکس سال انتخاب شدند.''

 

او تصریح کرد کە اکنون بر روی تشکیل آرشیوی از عکس غارها و اماکن تفریحی و تاریخی کوردستان کار می‌کند کە ٨٠ درصد این کار را بە پایان رساندە و قرار است بعدا با همکاری سازمان  CDO این آرشیو را بە یک راهنمای گردشگری در کوردستان تبدیل کند.

 

او یک آرشیو فرهنگی بزرگی از عکس‌های همە بخش‌های کردستان را دارد و تاکنون در بیش از ١٠٠ نمایشگاه عکاسی در داخل و خارج از کردستان شرکت و ٣٢ نمایشگاه ویژە کارهای خود را نیز برگزار کردە است.

منبع: باسنیوز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کانال تلگرام تجارت بان هنری

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه