توان اقلیم کردستان برای تامین سیمان و میلگرد بازارهای داخلی و عراق

یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ 1352 0
توان اقلیم کردستان برای تامین سیمان و میلگرد بازارهای داخلی و عراق مجموع تولید سیمان در عراق سالانه 24 میلیون و 500 تن است که 65 درصد آن در اقلیم کردستان تولید می شود.

به گزارش تجارت بان، وزارت بازرگانی اقلیم کردستان اعلام کرد که سیمان و میلگرد کردستان عراق، امکان تامین کل بازار عراق را دارد و در صورت حمایت، امکان صادرات آن به ترکیه و ایران نیز وجود دارد.

 

علی عثمان معاون صنعت وزارت بازرگانی و صنایع کردستان عراق گفت: تلاش می شود تا کارگاه های تولیدی فعال شود و از آنها حمایت شود این تولیدات نه تنها برای داخل بلکه برای بازاهای عراق و اطراف نیز هست.


وی ادامه داد: برای مثال یکی از افتخارات ما این است که سیمان و میلگرد کردستان برای داخل کافی بوده و توان تامین نیاز عراق نیز در این بخش وجود دارد.


عثمان گفت: اگر حمایت ها گسترش یابد می توان سیمان و میلگرد را به ترکیه و ایران هم صادر کرد.


مجموع تولید سیمان در عراق سالانه 24 میلیون و 500 تن است که 65 درصد آن در اقلیم کردستان تولید می شود. همچنین سطح تولید میلگرد نیز به 900 هزار تن در سال رسیده است در حالی که بازارهای عراق به 2.5 میلیون تن نیاز دارد.


همچنین محمد شکری رئیس هیئت سرمایه گذاری اقلیم کردستان گفت: 107 کارگاه بزرگ صنعتی در اقلیم کردستان وجود دارد که محصولات آنها به مناطق مرکزی و جنوب عراق ارسال می شود./اتاق بازرگانی سلیمانیه

ترجمه و تلخیص: تجارت بان

کانال تلگرام تجارت بان

اینستاگرام تجارت بان

 

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه