رئیس اداره صادرات و واردات کنندگان اقلیم کردستان

افزایش حجم مبادلات ایران و اقلیم کردستان به 10 میلیارد دلار تا سال 2022/ واردات محصولات پلاستیکی از ایران به کردستان عراق + فیلم

دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ 637 0
تبادلات تجاری ایران و عراق در سال 12 میلیارد دلار بوده که از این میزان 6 میلیارد آن با اقلیم کردستان است.

به گزارش تجارت بان، در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست، بهزاد محمدی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با شیخ مصطفی، رئیس اداره اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق گفت‌وگو کرد.

 

مصطفی شیخ عبدالرحمان در این گفت و گو اظهار داشت: در خال حاضر تبادلات تجاری ایران و عراق در سال 12 میلیارد دلار بوده که از این میزان 6 میلیارد آن با اقلیم کردستان انجام می شود.

 

وی گفت: تلاش داریم تا حجم مبادلات تجاری ایران و کردستان عراق تا سال 2022 به 10 میلیارد دلار برسد. ما دارای 4 مرز رسمی مشترک مانند، باشماق، تمرچین، سیرانبند و پرویزخان با ایران هستیم که این یک مولفه مهم برای گسترش روابط تجاری است.

 

عبدالرحمان درباره واردات محصولات پتروشیمی از ایران به کردستان عراق توضیح داد: در حال حاضر به غیر از نفت، همه محصولات پتروشیمی به ویژه محصولات پلاستیکی از ایران به اقلیم کردستان وارد می شود. با مدیران پتروشیمی هم گفت و گوهایی برای واردات مواد اولیه پتروشیمی به اقلیم کردستان صورت گرفته است.

 

وی گفت: اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان کردستان عراق دارای 12 هزار عضو است که از این میزان 4 هزار عضو به صورت مستقیم با ایران کار بازرگانی انجام می دهد.

 

برای مشاهده جزئیات این گفت و گو، فیلم بالا را مشاهده کنید.

 

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه