ادامه صادرات کالا از مرز چذابه و ممنوعیت تردد

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ 560 0
ادامه صادرات کالا از مرز چذابه و ممنوعیت تردد به گفته فرماندار دشت آزادگان، با وجود ممنوعیت رفت و آمد مسافر از مرز چذابه، اما صادرات کالا در این گذرگاه تداوم دارد.

به گزارش تجارت بان، فرماندار دشت آزادگان با اشاره به تداوم صادرات کالای‌های غیرنفتی به کشور عراق در پایانه مرزی چذابه گفت: روزانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ دستگاه کامیون و تریلر در بازارچه تجاری چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز تخلیه و سپس با کامیون‌ها و تریلر‌های عراقی به استان میسان عراق و سایر استان‌های این کشور منتقل می‌شوند.

 

سیلاوی با بیان اینکه در صورت حمل یکسره کالا‌های صادراتی به عراق، روند صادرات شتاب بیشتری گرفته و هزینه بارگیری و حمل و نقل کاهش می‌یابد، افزود: ما برای حمل یکسره کالا به عراق آمادگی داریم، ولی هنوز طرف عراقی این آمادگی را ندارد و هم اکنون مواد غذایی، مصالح ساختمانی، وسایل مکانیکی، تره بار و میوه، محصولات صیفی و جالیزی از مهمترین کالا‌های صادراتی هستند که به عراق از مرز چذابه است.

 

وی با اشاره به تداوم ممنوعیت تردد مسافر و زائران عتبات عالیات در چذابه از زمان همه گیری ویروس کرونا تاکنون بیان داشت: در زمینه تردد اتباع ۲ کشور هنوز بین مسئولان ۲ کشور توافقی صورت نگرفته، ولی امیدواریم با فروکش کردن شیوع این ویروس این تردد‌ها از سرگرفته شود.


 
فرماندار دشت آزادگان همچنین با بیان اینکه موضوع صادرات آبزیان از مرز تجاری چذابه در حال پیگیری ست اظهار داشت : صادرات آبزیان پرورشی از یک سال پیش و همزمان با شیوع ویروس کرونا از چذابه قطع شده و با وجود بازگشایی این مرز تجاری، صادرات آبزیان از سرگرفته نشده است که رایزنی برای ازسرگیری آبزیان همچنان ادامه دارد.

 

گفتنی ست ؛ توقف صادرات آبزیان پرورشی از مرز‌های تجاری شلمچه و چذابه سبب شده تولیدکنندگان آبزیان پرورشی در خوزستان ، کالای خود را از مرز‌های پرویزخان در استان کرمانشاه و باشماق در استان کردستان و در محدوده اقلیم کردستان صادر کنند که مستلزم هزینه اضافی است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه