رونمایی از دو رمان کُردی «هاوارا بلووری» و «١٩٧٥»

سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ 624 0
رونمایی از دو رمان کُردی «هاوارا بلووری» و «١٩٧٥» از دو رمان کردی؛ هاوارا بلووری و "١٩٧٥، تالیف «یوسف شجاعی» در شهرستان پیرانشهر رونمایی شد.

به گزارش تجارت بان، با حضور جمعی از فعالان ادبی و نویسندگان برخی از شهرستان های استان آذربایجان غربی مراسم رونمایی از دو رمان کردی کرمانجی،= هاوارا بلووری و ١٩٧٥  از آثار یوسف شجاعی در شهرستان پیرانشهر برگزار شد.

 

 این مراسم که با همکاری انجمن ادبی «روناک» برگزار شده بود تعدادی از منتقدان و نویسندگان کرد از شهرستانهای ماکو، خوی، قطور، سلماس، ارومیه، اشنویه و پیرانشهر مانند دکتر رهبر محمودزاده، استاد عمر محمدی، بهروز شجاعی، طاهر آگور و ستار میلان حضور داشتند که به نقد و بررسی زوایای مختلف هر دو رمان یوسف شجاعی پرداختند.

 

یوسف شجاعی، نویسنده رمان های " هاوارا بلووری" و "١٩٧٥" در حاشیه برگزاری این مراسم طی سخنانی کوتاه به خبرنگار کردپرس گفت: رمان های موجود حاصل تلاش 20 ساله ایست که در راه فرهنگ و ادب کردی طی کرده ام.

 

 وی ادامه داد: تلاش خواهم کرد تا سومین رمان خود را نیز با محوریت "فرهنگ و اداب و رسوم منطقه موکریان" در آینده ای نزدیک به چاپ برسانم.

 

شجاعی اضافه کرد: مجموعه ای از اشعار و مقالاتی هم در مرحله ویرایش نهایی دارم که در صورت اتمام اقدامات لازم برای چاپ و انتشار آنها انجام می شود.

 

یوسف شجاعی" عضو انجمن ادبی "روناک" پیرانشهر بوده و حدود 20 سال است در زمینه نویسندگی، شعر و شاعری فعالیت می کند./ کردپرس

کانال تلگرام تجارت بان هنری

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه