بسته شدن مرز باشماق به مدت 2 هفته / تکلیف ایرانی ها و عراقی های مقیم چه خواهد شد؟

سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ 672 0
بسته شدن مرز باشماق به مدت 2 هفته / تکلیف ایرانی ها و عراقی های مقیم چه خواهد شد؟ یک مسئول در استانداری کردستان از بسته شدن 2 هفته ای مرز باشماق بر روی مسافران خبر داد.

به گزارش تجارت بان، محمد ابراهیم زارعی اظهار کرد: تنها مسافرانی حق ورود دارند که ایرانی باشند و هم اکنون در عراق به سر می برند و این عده هم در مرز به مدت ۲ هفته قرنطینه خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه عراقی‌هایی که در خاک ایران هستند می‌توانند به کشور خود برگردند، افزود: برای رانندگان ترانزیت عراقی هم برگه موقت تردد صادر نمی‌شود و آنها اجازه ورود به داخل شهرهای استان را نخواهند داشت.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در شهرهای بانه و مریوان که درصد استفاده از ماسک بسیار کم است، نظارت بر رعایت دستورالعملهای بهداشتی شدت یافته و از ورود افراد فاقد ماسک به مجتمع‌ها و مراکز تجاری جلوگیری و مصوبه‌ای از ستاد کرونا برای محدودیت و منع ورود مسافر به شهرهای گردشگرپذیر استان از جمله بانه و مریوان گرفته خواهد شد.

 

زارعی از برخورد بدون تعارف با اداراتی که نسبت به رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی بی‌توجه هستند خبر داد و افزود: این مساله در هر اداره‌ای مشاهده شود، نه به‌عنوان تخلف اداری که به‌صورت جرم تلقی می‌شود و پیگیرد و برخورد قضایی را به‌دنبال خواهد داشت، چون پای سلامت و جان مردم در میان است.

 

پایانه مرزی باشماق در سال ۱۳۸۵ به عنوان مرز رسمی شناخته شده و در سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید./همشهری آنلاین

 

پایان خبر

کانال تلگرام تجارت بان

اینستاگرام تجارت بان

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه