نخستین گام ها برای ثبت جهانی کرفتو

سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ 589 0
نخستین گام ها برای ثبت جهانی کرفتو رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی خواستار تأمین اعتبارات لازم برای تکمیل مطالعات ثبت جهانی کرفتو از سوی مدیران وزارت میراث فرهنگی شد.

به گزارش تجارت بان، محسن فتحی رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی  در بازدید از غرفه گردشگری استان کردستان، با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در رونق توریسم در استان بیان کرد: طبیعت گردی، گردشگری کشاورزی و گردشگری زیارتی می تواند در بستر توریسم روستایی در کردستان رونق یابد.


نماینده مردم کردستان ایجاد اقامتگاه های بوم گردی را عاملی برای ماندگاری روستانشینان و گامی برای ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: ماندگاری گردشگر می تواند برای روستاهای کردستان ثروت آفرین باشد.


وی اظهار کرد: نبود زیرساخت در حوزه راه و اینترنت مانع توسعه گردشگری روستایی در استان کردستان است که می طلبد دولت در نقاط جذاب برای گردشگران این امکانات را با اولویت بندی فراهم کند.


وی همچنین با بیان اینکه ثبت جهانی هورامان برای کردستان ثروت آفرین است، افزود: معرفی در سطح جهانی و برخورداری از منابع سازمان جهانی یونسکو می تواند به توسعه زیر ساخت ها و رونق صنعت گردشگری در منطقه کمک کند.


فتحی از مدیران وزارت میراث فرهنگی درخواست کرد در اسرع وقت کارهای مطالعاتی ثبت جهانی کرفتو نیز در دستور کار قرار گیرد.


عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی برگزاری چنین رویدادهایی را در جهت جهش دوباره گردشگری ضروری دانست و از عوامل برپایی نمایشگاه تقدیر کرد.

 

انتهای خبر/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه