چرا صادرات به عراق در سال 1399 کاهش یافت؟

پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ 628 0
چرا صادرات به عراق در سال 1399 کاهش یافت؟ به گفته سید حمید حسینی، 5 عامل دلیل کاهش 15 درصدی صادرات ایران به عراق در سال جاری بوده است.

به گزارش تجارت بان، سید حمید حسینی در مورد وضعیت تجارت ایران و عراق در سال جاری، گفت: در 11 ماهه امسال میزان صادرات ایران به عراق حدود 6 میلیارد و 800 میلیون دلار بود که اگر صادرات اسفند ماه به این کشور را در حدود 500 میلیون دلار برآورد کنیم صادرات ایران به عراق به حدود 7 میلیارد و 300 میلیون دلار در سال 99 می رسد. 

 

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و عراق بیان داشت: با احتساب این ارقام صادرات ایران به عراق در سال جاری حدود یک میلیارد و 600 میلیون دلار یعنی 15 درصد نسبت به سال 98 افت خواهد داشت. 

 

وی افزود: حدود 25 درصد از صادرات غیرنفتی ایران به کشور عراق انجام می شود. 

 

حسینی در مورد دلایل کاهش صادرات ایران به عراق در سال جاری اظهار داشت: کرونا و بسته شدن مرزهای عراق  به مدت 5 ماه و توقف رفت و آمد تجاری، کاهش درآمدهای نفتی، کاهش معنادار تعداد صادرکنندگان  با توجه به تعهد ارزی و مشکلات بازگشت ارز، ممنوعیت های صادراتی با توجه به نیازهای داخل و افت صادرات کشور و کاهش ارزش دلاری کالای صادراتی با توجه به هزینه های تحریم 5 دلیل اصلی کاهش صادرات به عراق در سال جاری بوده است./ فارس 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه