تداوم صادرات کالا در نوروز از مرزهای قصرشیرین

یکشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۰ 681 0
تداوم صادرات کالا در نوروز از مرزهای قصرشیرین دو مرز خسروی و پرویزخان، در روزهای نوروز برای مبادلات تحاری بدون وقفه و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ادامه دارد.

به گزارش تجارت بان، به نقل از ایرنا، مرادعلی تاتار، با توجه به رسمی بودن ۲ مرز خسروی و پرویزخان محدودیت و ممنوعیتی برای انجام صادرات در ایام تعطیلات نوروزی وجود ندارد و دستگاه های اداری مستقر در مرز در این ایام حضور دارند و مبادلات تجاری فعال است.

 

وی اظهار داشت: تجار و پیله وران می توانند در ایام تعطیلات نوروزی در صورت حضور طرف عراقی برای پذیرش کالاهایشان به منظور انجام فعالیت های اقتصادی و بازرگانی و همچنین صادرات کالا به مرزهای خسروی و پرویزخان با رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور مقابله با ویروس کرونا مراجعه کنند تا کار صادرات کالا به کشورعراق و اقلیم کردستان همانند گذشته انجام شود.

 

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: در راستای تصمیم دولت مرکزی عراق در کنترل ویروس جدید کرونای انگلیسی،  ورود مسافران ایرانی به شمال عراق و خروج مسافران عراقی از اقلیم کردستان عراق به سمت ایران تا اطلاع بعدی از مرز رسمی پرویزخان ممنوع شده و همین ممنوعیت و تردد مسافر در مرز رسمی خسروی نیز اعمال شده است.

 

تاتار افزود: همچنین پایش رانندگان و کامیون های حامل کالاهای صادراتی نیز در راستای مقابله با ویروس کرونا در مرز رسمی پرویزخان انجام می شود ضمن اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مرز خسروی نیز تشدید شده است.

 

تاتار افزود:  قرنطینه‌های بهداشتی در مرزهای خسروی و پرویزخان فعال است و تیم‌های بهداشتی در این مرزها برای غربالگری و پایش افراد آلوده و انجام اقدام های پیشگیرانه برای مقابله با بیماری‌ها حضور دارند.

 

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: هم اکنون روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می شود.

 

مرز رسمی پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق است که به طور میانگین همه ساله حدود ۵۴ درصد از مجموع کل صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود.

 

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی، ۲ مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق هم مرز است.


قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت دارد.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه