نوید محمد زاده؛ یکی از پر افتخارترین بازیگران کرد ایرانی

سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ 1348 0
نوید محمدزاده بازیگر کرد ایرانی یکی از پرافتخارترین بازیگران جشنواره فجر بوده و تا کنون موفق به دریافت جوایز و افتخارات بین المللی بسیاری شده است.

به گزارش تجارت بان فرهنگی، نوید محمدزاده متولد ۱۷ فروردین‌ماه سال ۱۳۶۵ و اهل ایلام است. او در خانواده ای  با 12 فرزند متولد شد و فرزند آخر خانواده است. محمدزاده دوره راهنمایی خود را نیز در شهر ایلام سپری کرده است. محمدزاده  در رشته عمران، مدرک فوق‌دیپلم عمران دارد. 

 

نوید محمدزاده بازیگر سینما و تئاتر است. او تا کنون در فیلم ها و مجموعه های بسیاری ایفای نقش کرده و یکی از بازیگران مشهور کرد ایرانی است. بازیگری نوید به سال 82 باز می گردد. وی در مؤسسه هفت هنر کرج از اساتیدی مانند محمد یعقوبی، مهتاب نصیرپور، علی سلیمانی و امیر قنبری آموزش دید.

 

این هنرمند ایلامی تا کنون موفق شده است 2 بار پیاپی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره فیلم فجر را به دست آورد. محمدزاده همچنین موفق شد تندس بهترین بازیگر مرد جشن حافظ را از آن خود کند.

 

حضور نوید محمدزاده بر صحنه جشنواره فیلم فجر


فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» یکی از آثار درخشان با بازیگری نوید محمدزاده است که برای ایفای نقش در آن توانست جایزه بهترین بازیگر مرد در بخش افق های ویژه جشنواره ونیز را به دست آورد. 

 

این بازیگر ایلامی از حس مسئولیت اجتماعی بالایی برخوردار بوده به طوری که هنگامی موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره فیلم براتیسلاوا برای دومین بار شد، آن را به بازماندگان زلزله کرمانشاه اهدا کرد.

 

فیلم ابد و یک روز با هنرنمایی نوید محمدزاده


اگر چه نام و نشان نوید محمدزاده برای همه مردم بیشتر به خاطر آثار سینمایی شناخته شده است اما او در تئاتر نیز آثار قابل تقدیری داشته و نقش های زیبایی را ایفا کرده است که می توان به آثار اخیر او به شرح زیر اشاره کرد:
1. الیور توئیست1396
2. دیابولیک:رومِئو و ژولیت1397
3. خدای کشتار1397
4. فلیک1397
5. بینوایان 1397
6. مرد بالشتی 1398

 

برای مشاهده یکی از سکانس های زیبای نوید محمدزاده در فیلم «متری شیش و نیم» فیلم بالا را مشاهده کنید.

 

نوید محمدزاده و هوتن شکیبا بازیگر سنندجی

 

کانال تلگرام تجارت بان هنری

 

 

بیشتر بخوانید:

زندگینامه ارسلان امیری کارگردان فیلم «زلاوا»

آشنایی با آثار و زندیگنامه ایرج رحمانپور

 آشنایی با استاد بهاءالدین نوروزی

عارف لرستانی هنرمندی که خوش درخشید و زود رفت + فیلم

 

 

 

 

پایان خبر/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه