قیمت دلار در برابر دینار رکورد شکست

سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ 757 0
قیمت دلار در برابر دینار رکورد شکست امروز ارزش دینار در برابر ارزهای خارجی به ویژه دلار کاهش بی سابقه ای داشت.

به گزارش تجارت بان، هر 100 دلار آمریکا به بیش از 149 هزار دینار در بازار ارز اقلیم کردستان رسیده است و با این ارقام قیمت دلار، رکورد تازه از خود به جا گذاشت.


بر اساس این گزارش امروز (سه شنبه 24 فروردین 1400) در بازار ارز عراق هر 100 دلار با 149 هزار و 150 تا 149 هزار و 300 دینار مورد معامله قرار گرفت. همچنین قیمت سایر ارزها در برابر دینار نیز افزایش داشته است.


جبار گوران سخنگوی بازار ارز سلیمانیه درباره لایل کاهش ارزش دینار عراقی در برابر دلار آمریکایی، اظهار کرد: عرضه زیاد دینار عراقی یکی از عوامل اصلی کاهش قیمت آن است. 


وی ادامه داد: همچنین بسیاری از واردکنندگان، پیش از وارد کردن کالا، اقدام به پبش فروش آن با دینار عراقی کرده و پول خود را به صورت دینار پس انداز کرده اند به امید این که ارزش آن در برابر دلار افزایش پیدا کند. این در حالی است پس از تصویب قانون بودجه در مجلس عراق، این اطمینان حاصل شد که قیمت دینار افزایش نخواهد داشت؛ از این روی بازرگانان میزان زیادی دینار وارد بازارهای اقلیم کردستان کردند.


به گفته این فعال بازار ارز در کردستان عراق؛ از جمله دلایل دیگر کاهش ارزش قیمت دینار در برابر دلار، واردات کالاهای زیاد به کردستان عراق به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان است که همه با دلار خریداری شده و همین موضوع سبب افزایش تقاضا برای دلار و در نتیجه بالا رفتن قیمت آن شده است.


گوران اظهار نظر برخی از سیاست مداران را از دلایل دیگر نوسان قیمت دینار در برابر دلار ذکر می کند./روداو


 
نمودار زیر که توسط پایگاه اطلاع رسانی تجارت بان تهیه شده، نشان دهنده روند افزایشی قیمت دلار در برابر دینار در بازارهای اقلیم کردستان است.

کانال تلگرام تجارت بان

اینستاگرام تجارت بان

 

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه