درخواست برای اجازه واردات جوجه و تخم مرغ نطفه دار از ایران به کردستان عراق + فیلم

جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ 674 0
نایب رئیس جامعه پرورش طیور اقلیم کردستان از مسئولان دولتی درخواست کرد تا اجازه واردات جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار از ایران را بدهند.

به گزارش تجارت بان، قیمت مرغ در اقلیم کردستان به طور چشم گیری افزایش یافته است به طوری که بر اساس برخی گزارش ها قیمت مرغ در مقطعی به 4 و حتی 4 هزار و 500 دینار رسیده و این در حالی است که تا 2 ماه گذشته هر کیلو مرغ در کردستان عراق 2 هزار و 500 تا 3 هزار دینار عرضه می شد.

 

ناظم عبدالله نایب رئیس جامعه پرورش طیور اقلیم کردستان، گرانی قیمت مرغ در بازار کردستان عراق را به علت افزایش قیمت دلار در برابر دینار می داند و می گوید: خوراک و تغذیه مرغ وارداتی بوده و به دلار وارد کردستان عراق می شود و این مسئله عامل اصلی در گرانی این محصول است.

 

وی با رد گرانی مرغ به دلیل نوروز و ماه رمضان گفت: این موارد تاثیری در افزایش قیمت مرغ ندارند چون در سال گذشته هر کیلو مرغ در همین مناسبت ها 1500 تا 1700 دینار بود. گرانی مرغ طی 2 و ماه و نیم اخیر نه تنها در اقلیم کردستان بلکه در کل عراق رخ داده و همه مرغداری ها دچار زیان بسیاری شده اند. در همین مدت حدود 75 تا 80 درصد از جوجه ریزی امتناع کردند.


به گفته این فعال حوزه صنعت پرورش مرغ، گرانی قیمت مرغ موقتی است.


ناظم عبدالله از دولت اقلیم کردستان و به ویژه وزیر کشاورزی اقلیم کردستان درخواست کرد تا اجازه واردات جوجه و تخم مرغ نطفه دار از ایران داده شود. به گفته او این بهترین فرصت است تا با جمهوری اسلامی ایران در این زمینه توافقی صورت گیرد تا قیمت مرغ در بازار متعادل شود.


برای مشاهده بیشتر وضعیت بازار مرغ در کردستان عراق و درخواست ناظم عبدالله فیلم بالا را مشاهده کنید.

کانال تلگرام تجارت بان

اینستاگرام تجارت بان

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه