قلعه کرکوک از دوره باستان تا ثبت یونسکو + عکس

سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ 1187 0
قلعه کرکوک از دوره باستان تا ثبت یونسکو  + عکس قلعه کرکوک که 2 هزار سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده است اکنون در مرحله ثبت یونسکو قرار دارد.

به گزارش تجارت بان هنری،کمیته عمومی باستان شناسی و میراث عراق، از قرار گرفتن قلعه کرکوک در لیست موقت میراث جهانی، خبر داد.

 

احمد کاظم، مدیر بخش سازمان‌های بین‌المللی در کمیته عمومی باستان شناسی و میراث عراق، اعلام کرد که قلعه کرکوک از سوی سازمان یونسکو در لیست موقت میراث جهانی قرار گرفته است.

 

احمد کاظم، دلیل قرار گرفتن قلعه کرکوک در لیست موقت میراث جهانی را تلاش برای حفظ این میراث به عنوان نماد همزیستی اعلام کرد، به طوری که مسجد دانیال پیامبر، مسجد بزرگ، مسجد عریان و کلیسای کلدانی ام الاحزان را در خود جای داده است.

 

به گفته وی این تصمیم بر اساس معیارهای زنده فرهنگ و تمدن گرفته شده است، چرا که قلعه کرکوک از نظر معماری نمونه‌ای بارز و بیانگر مرحله‌ای مهم از تاریخ بشریت است. 

 

قلعه باستانی کرکوک در مرکز این شهر واقع شده و قدیمی ترین نقطه شهر و یکی از میراث کردستان است. تعدادی از باستان شناسان ساخت این قلعه را به دوره کوتی ها مرتبط می دانند که در 2 هزار سال پیش از میلاد حضرت مسیح، بر روی یک تپه مصنوعی و در کنار یک رودخانه بنیان نهاده شده است. 

 

 قلعه تاریخی کرکوک شامل چند بخش است از جمله بازار قیصری، گنبد سبز (دوره اتابکیان 752 قمری) و چند خانه قدیمی.

 

کانال تلگرام تجارت بان هنری

 

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه