اجرای پروژه های متعدد در شهر زاخو / زاخو کجاست؟

شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ 2262 0
اجرای پروژه های متعدد در شهر زاخو /  زاخو کجاست؟ شهردار زاخو از اجرای چند پروژه بزرگ، متوسط و کوچک در این شهر خبر داد.

به گزارش تجارت بان، در حال حاضر تعدادی پروژه در شهرستان زاخو در حال اجر است و شهردار این شهر می گوید دو پروژه از آنها بزرگ هستند. همچنین چند پروژه متوسط و کوچک نیز از محل درآمد شهرداری هم اجرایی می شوند.


 ولات سعدی شهردار زاخو درباره این پروژه ها توضیح داد: در شهر زاخو تعدادی پروژه وارد فاز اجرایی شده اند و بر اساس برنامه شهرداری زاخو، ماهیانه 15 تا 20 پروژه از محل درآمد شهرداری وارد اجرا می شوند.


وی گفت: این پروژه ها شامل آسفالت و نوسازی خیابان ها؛ سیستم فاضلاب، پارک و باغ و تمامی مواردی که به شهرداری مربوط می شوند، هستند.


شهردار زاخو گفت: پس از بازدید سال گذشته رئیس دولت اقلیم کردستان از زاخو، دو پروژه بزرگ مورد تصویب قرار گرفت و در حال حاضر وارد مرحله اجرا شده اند. این پروژه ها شامل چند خیابان اصلی و حل مشکل آب باران زاخو است.

 

شهر زاخو کجاست؟

 


زاخو در 35 کیلومتری شامل غربی شهر دهوک قرار گرفته است. این شهر از قسمت جنوبی به سلسله کوه های «جودی» می رسد و 10 کیلومتر تا گذرگاه ابراهیم خلیل که مرز مشترک کردستان عراق با ترکیه است، فاصله دارد. همچنین 25 کیلومتر با مرز سوریه فاصله دارد. 


رودخانه خاپور که از مناطق کردستان ترکیه سرچشمه می گیرد از داخل شهر عبور می کند. ساکنان این شهر کرد هستند و ادیان مسلمان، مسیحی و ایزدی در این شهر زندگی می کنند.

 

کانال تلگرام تجارت بان

اینستاگرام تجارت بان

 

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه