فیلم «دیگری» برنده جایزه یلماز گونای جشنواره فیلم کردی لندن شد

یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ 834 0
فیلم «دیگری» برنده جایزه یلماز گونای جشنواره فیلم کردی لندن شد فیلم کوتاه «دیگری» ساخته فیلمساز کرد ایرانی در دوازدهمین جشنواره بین المللی «فیلم کردی لندن» موفق به دریافت جایزه بزرگ «یلماز گونای» و جایزه نقدی هزار پوند شد.

به گزارش تجارت بان فرهنگی، جشنواره فیلم کوتاه کردی لندن؛ آوریل سال جاری در انگلستان برگزار شد و میزبان فیلم های کردی بلند و کوتاه در بخش های داستانی، مستند و انیمیشن بود.

 

در این جشنواره فیلم کوتاه "دیگری" محصول مشترک ایران و هند است که موفق به کسب جایزه بزرگ یلماز گونای شد. تهیه کننده این فیلم را برادران سامکو، راویندر داکا و دیمن زندی و همچنین انجمن سینمای جوانان ایران بر عهده داشتند.

 

یلماز گونای بازیگر، فیلمنامه نویس و کارگردان شهیر کرد اهل ترکیه بود که از او آثار مهمی همچون راه، رفیق، دیوار، رمه و ... به جا مانده است.

 

 فیلم کردی «نان مقدس» نیز در این جشنواره موفق به دریافت جایزه بزرگ «مهمت آکسوی» شد. نویسنده و کارگردان این فیلم مرحوم رحیم ذبیحی بود و تهیه‌کننده آن را تورج اصلانی بر عهده داشت.

 

 

یکی دیگر از آثار حاضردر این جشنواره فیلم سینمایى «حمال طلا» به كارگردانی و تهیه‌كنندگى تورج اصلانى بود که در بخش مسابقه اصلی در دوازدهمین دوره جشنواره جهانی فیلم کُردی لندن حضور داشت.

 

کانال تلگرام تجارت بان هنری

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه