برپایی بزرگترین نمایشگاه محصولات کشورهای آسیایی در اربیل

جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ 506 0
برپایی بزرگترین نمایشگاه محصولات کشورهای آسیایی در اربیل قرار است تا بزرگترین نمایشگاه محصولات آسیایی در سطح عراق و اقلیم کردستان برای اولین بار در اکتبر سال جاری میلادی (مهر 1400) در شهر اربیل برگزار شود.

به گزارش تجارت بان، احمد جلال سرکنسول کشور سریلانکا درباره این رویداد توضیح داد: ما مقدمات لازم را برای برگزاری این رویداد مهم آغاز کرده ایم تا بزرگترین نمایشگاه بین المللی محصولات آسیایی در سطح عراق و اقلیم کردستان برای اولین بار در شهر اربیل را برپا کنیم. 

 

وی گفت: به همین منظور تا کنون با کنسولگری کشورهای آسیایی در اقلیم کردستان و همچنین سفرای کشورهای آسیایی در عراق رایزنی کردیم از جمله؛ چین، هندوستان، پاکستان، کره، ژاپن، ارمنستان، ترکیه، اندونزی، بنگلادش، سریلانکا، امارات، عربستان سعودی، کویت، آذربایجان، عمان، قطر، بوتان، قبرس، فیلیپین و دیگر کشورهای فعال بازرگانی در عراق.


به گفته احمد جلال کشورهای فوق آمادگی خود را برای همکاری در این رویداد اعلام کرده اند و قرار است تا پس از عید فطر با مسئولان چند کشور عربی و آسیایی دیگر ملاقات صورت گیرد. همچنین در روزهای آینده نیز به همین منظور نشست هایی با اتاق های بازرگانی انجام می شود.


وی پیش بینی کرد که 150 تا 180 شرکت از کشورهای آسیایی در این نمایشگاه حضور یابند. چنان چه وضعیت کرونا بهتر شود بسیاری از شرکت های بزرگ آسیایی نیز حضور خواهند داشت.


سرکنسول سریلانکا در باره اهداف این نمایشگاه توضیح داد: ما می خواهیم تا بازرگانان اقلیم کردستان به صورت مستقیم با شرکت های کشورهای آسیایی ارتباط داشته باشند و کالاهای کشورها را به صورت مستقیم به اقلیم کردستان وارد کنند. همچنین می خواهیم بخش تجاری در اقلیم کردستان را تقویت کنیم. در کنار این موارد نیز ثبات و وضعیت مناسب اقلیم کردستان به کشورهای آسیایی نشان داده شود./kdp

 

کانال تلگرام تجارت بان

اینستاگرام تجارت بان

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه