آغاز ساماندهی زیرساخت های مرز باشماق

چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ 483 0
آغاز ساماندهی زیرساخت های مرز باشماق فاز نخست ساماندهی این مرز آغاز شده و برای اتمام این طرح ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش تجارت بان، بهمن مرادنیا با بیان اینکه فاز نخست ساماندهی باشماق شامل اصلاح راه دسترسی و ترانشیپمنت این مرز است، اظهار داشت: فاز اول ساماندهی مرز باشماق با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال آغاز شدە است.

 

وی تسهیل و رونق تجارت در مرز باشماق را از اولویت‌های دولت اعلام کرد و افزود: برای ارتقا و توسعه مرز باشماق طرح ساماندهی این مرز، فاز نخست در مدت زمان ۱۵ ماه به بهره برداری می‌رسد و همزمان با این مرحله تلاش می‌شود فاز‌های بعدی نیز اجرا شود.

 

استاندار کردستان تاکید کرد: سالانە از این مرز حجم وسیعی از ترانزیت و صادرات کالا صورت می‌گیرد و ما باید تلاش کنیم که یک مرز آبرومند با زیرساخت‌های مناسب داشته باشیم.

 

استاندار کردستان در سفر به مریوان، علاوه بر بازدید از جاده جدید سنندج به مریوان در محور تیژتیژ-گاران، در جلسە مشترک شورای تامین استان و شهرستان در خصوص مشکلات مرزی شرکت کرد.

 

مرادنیا در بازدید کنارگذر مریوان هم اظهار داشت: اجرا و اتمام این کنار گذر از مطالبات به حق مردم است که تلاش خواهیم کرد آن را به سرانجام برسانیم./صدا و سیما

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه