ساماندهی مرز باشماق مریوان؛ راهکاری برای جلوگیری از افزایش قاچاق

جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ 547 0
ساماندهی مرز باشماق مریوان؛ راهکاری برای جلوگیری از افزایش قاچاق سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: ساماندهی مرز باشماق مریوان می تواند در تا حدود بسیاری از وقوع قاچاق کالا از طریق این مرز جلوگیری کند و مانع افزایش این پدیده شود.

به گزارش تجارت بان، بهادر اسدی در جریان بازدید از گمرک مرزی باشماق مریوان، با اشاره به وضعیت نامناسب زیرساخت ها در گمرک، اظهار کرد: تغییر روش های مدیریتی و تشدید نظارت ها بر عملکرد نیروها می تواند از بسیاری مشکلات ایجاد شده در این مرز جلوگیری کند.

 

وی با اشاره به اینکه حجم بالایی از مبادلات مرزی کشور از گمرک مرزی باشماق صورت می گیرد، افزود: نامناسب بودن وضعیت ساختمان ها و محیط فیزیکی گمرک در کنار نبود مدیریت واحد، بستر ساز بروز انواع تخلفات و جرائم در گمرک شده است و این موضوع در قالب قاچاق انواع کالاها ضربه ای به اقتصاد کشور و استان وارد می کند.

 

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان ادامه داد: مدیران استان به ویژه مدیر کل گمرک استان باید به این موضوع واقف باشند که  اکتفا به وضعیت موجود برازنده نظام جمهوری اسلامی و مردم شریف استان نیست و زمینه ساز فساد و جرم خواهد بود.

 

اسدی بیان کرد: تخصیص بودجه لازم جهت اجرای طرح ساماندهی و توسعه گمرک مرزی باشماق یکی از مسئولیت های مهم مدیران استانی است که باید درصدد تحقق آن باشند./کردپرس

کانال تلگرام تجارت بان

اینستاگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه