احداث پایانه تخصصی صادرات محصولات کشاورزی در مریوان

یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ 620 0
احداث پایانه تخصصی صادرات محصولات کشاورزی در مریوان با راه اندازی این پایانه محصولات کشاورزی در مرز باشماق بدون توقف به خارج از کشور صادر می‌شود.

به گزارش تجارت بان،کلیات مربوط به احداث پایانه تخصصی صادرات محصولات کشاورزی در مریوان مصوب شده است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

 

 محمدفرید سپری، اظهار کرد: اولین پایانه تخصصی صادراتی محصولات کشاورزی در مریوان راه‌اندازی می‌شود که می‌تواند تحول عظیمی در بخش کشاورزی به وجود آورد تا محصولات ایرانی، رقابت‌پذیری بیشتری در بازارهای بین‌المللی داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه کلیات مربوط به احداث پایانه تخصصی صادرات محصولات کشاورزی مصوب شده است، افزود: با راه اندازی این پایانه محصولات کشاورزی در مرز باشماق بدون توقف به خارج از کشور صادر می‌شود و این مهم هم در تسهیل و روانسازی روند صادرات و هم کاهش قابل توجه ضایعات این محصولات بسیار تاثیرگذار است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به آمار صادرات ١۰ ماهه ابتدایی سال گذشته در بخش کشاورزی، ادامه داد: در این مدت ۸۶۶ هزار تن صادرات با ارزش ۳۰۶ میلیون دلار در مرزهای رسمی استان کردستان در بخش کشاورزی صورت گرفته است.

 

سپری با بیان اینکه روزانه ۷۵۰ تن محصولات کشاورزی کردستان به خارج از کشور صادر می‌شود، یادآور شد: در مجموع 52 درصد از کل صادرات انجام شده در مرز باشماق و سیرانبند بانه طی سال گذشته مربوط به محصولات کشاورزی بوده است./ کردپرس

کانال تلگرام تجارت بان

اینستاگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه