تعرفه صادرات پیاز حذف شد/ قیمت 400 تومانی پیاز در جنوب

سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ 561 0
تعرفه صادرات پیاز حذف شد/ قیمت 400 تومانی پیاز در جنوب رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور حذف تعرفه ۱۰ هزار تومانی برای صادرات هر کیلوگرم پیاز را که به تازگی برداشته شده است، اقدامی دیر هنگام عنوان کرد، چون در این مدت قیمت خرید هر کیلوگرم پیاز از کشاورزان جنوب کشور به ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش پیدا کرده بود.

به گزراش تجارت بان به نقل از تسنیم، محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور اظهار کرد:به طور معمول در فصل زمستان به منظور کنترل بازار داخلی برای صادرات پیاز تعرفه در نظر گرفته می شود به طوری که در سال گذشته برای صادرات  هر کیلوگرم از این محصول تعرفه 10 هزار تومانی در نظر گرفته شد.

وی افزود: این تعرفه 10 هزار تومانی اما باید در اوخر اسفند ماه برداشته و صادرات این محصول به تدریج انجام می شد  اما این اقدام  بعد از افت شدید قیمت پیاز در کشور به تازگی رخ داد که در واقع نوش دارو بعد از مرگ سحراب است.

 

رئیس نظام صنفی کشاورزی ادامه داد: وزارت صنعت با توجه به مسئولیتی که برای تنظیم بازار دارد باید این تمهیدات را از قبل انجام می داد تا مانع ضرر و زیان سنگین تولید کنندگان می شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت خرید هر کیلوگرم پیاز از کشاورزان در مناطق جنوبی کشور به 400 تا 500 تومان رسیده است و 150 هزار تن پیاز کشاورزان جیرفت و کهنوج روی دستشان باقی مانده و محصول سایر مناطق نیز به زودی به بازار عرضه می شود.

ملک زاده گفت: حال نیز برای حمایت از تولید کنندگان لازم است که ساختارهای اقتصادی از جمله تعاون روستایی اقدام به خرید پیاز با قیمت منطقی از کشاورزان کنند.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه