ممنوع شدن خروج مواد سوختی از مرز تمرچین

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ 661 0
ممنوع شدن خروج مواد سوختی از مرز تمرچین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی از ممنوعیت خروج مواد سوختی از مرز تمرچین به عراق به علت وضعیت نامناسب شیوع کرونای انگلیسی در عراق تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش تجارت بان، علی مصطفوی در جریان بازدید از وضعیت تانکرهای سوخت دپو شده در مرز تمرچین افزود: برای حل سریع مشکل پیش آمده، رایزنی‌های دیپلماتیک از طریق سرکنسول ایران در اربیل عراق آغاز و مقرر شد سرکنسول ایران در اربیل عراق نسبت به رایزنی با طرف‌های عراقی برای حل مشکل اقدام کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه تجار و صادر کنندگان مواد سوختی تا اطلاع ثانوی نسبت به صادرات مواد سوختی از مرز تمرچین اقدام نکنند ادامه داد: با توجه به وضعیت نامناسب شیوع ویروس کرونای انگلیسی در عراق مقرر شد سکوی تخلیه بار ویژه کامیون‌های عراقی در مرز تمرچین تا اطلاع ثانوی تعطیل شود.

 

مصطفوی با بیان اینکه همه تدابیر لازم برای حل سریع مشکل تانکرهای سوخت در دست پیگیری و اقدام است، گفت: از مجموع ۲۴۰ تانکر حامل مواد سوختی انباشت شده در این مرز، ۹۰ دستگاه تا روز شنبه و ۱۵۰ دستگاه دیگر تا روز دوشنبه هفته آینده وارد عراق خواهند شد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی یادآور شد: تانکرهای حامل مواد سوختی انباشت شده در مرز تمرچین پیرانشهر، تا روز دوشنبه از مرز باشماق مریوان استان کردستان وارد عراق می‌شوند.

منبع: مهر

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه