تانکرهای سوخت دپو شده بالاخره از مرز تمرچین وارد عراق شدند

سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ 648 0
تانکرهای سوخت دپو شده بالاخره از مرز تمرچین وارد عراق شدند با رایزنی های انجام شده کامیونهای حامل مواد سوختی مستقر در مرز تمرچین از طرف کشور عراق اجازه تردد پیدا کردند و روند خروج آنها به طرف اقلیم در حال انجام است.

به گزارش تجارت بان، به نقل از روابط عمومی اتسانداری آذربایجان غربی، براساس دپوی دو هفته ای کامیونهای حامل مواد سوختی در مرز تمرچین با رایزنی های انجام شده از سوی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در عراق، استاندار آذربایجان غربی و پیگیری های فرماندار پیرانشهر با مقامات عراقی قرار شد این کامیونها فعلا تا اطلاع ثانوی و طبق اعلام مسؤلین پایانه بر اساس استانداردهای اعلام شده از سوی اقلیم کردستان عراق اجازه تردد از سمت پایانه مرزی تمرچین را داشته باشند.

 

طبق گفته های فرماندار پیرانشهر تعداد ۲۴۵ کامیون حامل مواد سوختی در مرز تمرچین دپو شده بودند که با مساعدت های استاندار آذربایجان غربی و بازدید معاون سیاسی و امنیتی استاندار از این پایانه و با همکاری مسئولین پایانه، مشکلات موجود رفع و امروز ۱۲ اسفند ماه تمامی کامیونهای حامل سوخت از این پایانه اجازه تردد پیدا کردند و روند خروج آنها به سمت اقلیم کردستان عراق در حال انجام است.

 

به گزارش کردپرس، در پی قطع ارتباط پالایشگاه بزرگ دولتی مستقر در کردستان عراق با دولت مرکزی از حدود 2 هفته پیش مرز حاج عمران(تمرچین پیرانشهر) در مقابل ورود کلیه محصولات سوختی بسته شده و بنا بر اطلاعات حاصله حدود 200 تانکر برای ترخیص به مرز رسیده اند.

 

معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی روز جمعه 8 اسفند ماه، پس از حضور در پیرانشهر برای سرپوش گذاشتن بر غفلتی 14 روزه در خصوص خطری غیر قابل جبران، دلیل عدم خروج مواد سوختی از مرز تمرچین به عراق را  کرونای انگلیسی در این کشور دانست!

 

پس از آن معاون سیاسی استاندار و فرماندار پیرانشهر عنوان کردند که بخشی از تانکرهای حامل مواد سوختی دپو شده در مرز تمرچین پیرانشهر تا روز دوشنبه یازده اسفندماه از طریق مرز باشماق مریوان وارد خاک عراق می شوند.

 

اما استاندار کردستان در واکنش به این اظهارت گفته بود: «تا کنون هیچ گونه هماهنگی در این زمینه انجام نشده و هیچ تانکر سوختی به این مرز منتقل نخواهد شد».

 

در نهایت امروز فرماندار پیرانشهر از خروج تانکرها از مرز تمرچین این شهرستان خبر داد تا کابوس خطرناک تانکرهای سوخت سرگردان خاتمه یابد.

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه