صادرات ۶۸ هزار و ۶۴۱ تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق

یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ 593 0
صادرات ۶۸ هزار و ۶۴۱ تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق از آغاز سال 1399 تا امروز بیش از 68 هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شده است.

به گزارش تجارت بان، مهناز همتی مدیرکل استاندارد استان ایلام با بیان این خبر تصریح کرد: یکی از موارد خیلی مهم در امر صادرات رعایت استاندارد و شاخص‌های مربوط به آن است.

 

به گفته این مقام مسئول، موضوع فوق می‌تواند فرصت را برای توجه به کیفیت تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال به دنبال داشته باشد. 

 

همتی گفت: توجه به استاندارد یکی از ابزارهای افزایش توان ظرفیت صادراتی در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند. 

 

مدیرکل استاندارد استان ایلام از صادرات ۱۵۸ هزار تن کالای استاندارد در مرز مهران طی سال گذشته خبر داد و یادآور شد: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده (سال گذشته و امسال) شامل سنگ های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

 

همتی تاکید کرد: همچنین در طی این مدت تعداد ۵۷۷ فقره پرونده صادراتی شامل ۱۹۸ محصول که ۸۶ محصول آنها با توجه به اینکه مشمول استاندارد اجباری برای صادرات بوده‌اند بر اساس پروانه استاندارد آنها مجوز صادرات صادر شده است.

 

وی اضافه کرد: امسال تعداد ۶۵۶ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

 

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است.

 

این شهرستان در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد./ ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه