فروش سوخت در مرز پرویزخان ساماندهی می‌شود

چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ 648 0
فروش سوخت در مرز پرویزخان ساماندهی می‌شود فرماندار قصر شیرین از ساماندهی فروش سوخت (نفت گاز) به رانندگان و کامیون‌های عراقی در مرز رسمی پرویزخان خبر داد.

به گزارش تجارت بان، مراد علی تاتار در جلسه بررسی مشکلات و مسایل مرز رسمی پرویزخان، افزود: این جلسه به منظور ساماندهی فروش سوخت به طرف عراقی و ساماندهی وضعیت تخلیه و بارگیری، افزایش دیب گیری کامیون‌ها تشکیل شد.

 

وی اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در خصوص فروش نفت گاز در مرز پرویز خان وجود دارد نیاز به افزایش دیب گیری به منظور کنترل و نظارت بیشتر بر خودروهای عراقی است.


فرماندار قصرشیرین گفت: پرویز خان قطب صادرات غیر نفتی کشورمان به عراق است و حجم مبادلات اقتصادی در این مرز بسیار زیاد است از این رو لازم است ادارات و نهادهایی که در این مرز مستقر هستند نظارت بیشتری بر امور داشته  باشند.

 

تاتار تاکید کرد: ۵۴ درصد صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می‌شود و این مرز روزانه شاهد حجم بالایی از تزانزیت کالاهای صادراتی و تانکرهای سوختی است.

 

فرماندار قصرشیرین یادآور شد: روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون از مرز بین المللی پرویزخان کالاهای صادراتی کشورمان را به عراق حمل می‌کنند و همین امر ساماندهی سوخت را ضروری می‌کند.

 

وی گفت: پرویزخان یکی از بزرگترین مرزهای صادراتی ما با کشور عراق است که به منظور رونق هرچه بیشتر آن و تسهیل در امر صادرات کالا، برای تقویت نقاط قوت و حل مشکلات موجود در مرز در کمترین زمان ممکن تلاش می‌کنیم.

 

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با ۲۷ هزار نفر جمعیت و در اختیار داشتن دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق است که کانونی برای انجام مراودات تجاری و اقتصادی بین ۲ کشور است./ ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه