فریبرز ابراهیم پور

درگذشت نویسنده و شاعر پیشکسوت کرمانشاهی

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ 865 0
درگذشت نویسنده و شاعر پیشکسوت کرمانشاهی فریبرز ابراهیم پور، شاعر سرشناس اهل کرمانشاه به دلیل بیماری کلیوی دار در سن 72 سالگی فانی را وداع گفت.

به گزارش تجارت بان،  اسماعیل زرعی نویسنده ی کرمانشاهی و دوست خانوادگی ایشان با تایید این خبر گفت: فریبرز ابراهیمپور نویسنده، شاعر و منتقد توانمند کرمانشاهی که چند سالی در کرج زندگی می کرد، متاسفانه دیروز بر اثر عوارض ناشی از بیماری کلیه در سن ۷۲ سالگی درگذشت و در قطعه ی هنرمندان کرج به خاک سپرده شد.

 

وی ادامه داد: ابراهیمپور یکی از جدی ترین نویسندگان معاصر بود که سال ها در عرصه ادبیات داستانی و شعر تلاش و فعالیت های حرفه ای داشت و دو عنوان کتاب رستم، ولی نه رستم شاهنامه (مجموعه داستان) و روستای قرمز نامحدود(مجموعه شعر) در دهه های چهل و پنجاه منتشر کرد.

 

برگزیده ی مسابقه ی داستان نویسی صادق هدایت افزود: فریبرز ابراهیمپور بر تربیت نسل داستان نویس کرمانشاه تاثیر بسیار گذاشت و آثارش سال ها در مطبوعات محلی و سراسری منتشر می شد. ایشان از معدود نویسندگان معاصر است، که نه به حجم مطالب می اندیشد و نه دلخوش است به کثرت آثار. برای او کیفیت مطالب مهم ترین شاخصه ی ارزش گذاری بر انواع نحله های ادبی بود.

 

آخرین کتاب ابراهیمپور مجموعه داستان (مخاطب من)، سال گذشته توسط نشر دیباچه ی کرمانشاه منتشر شد که مجموعه ای از داستان های مدرن اوست.

 

اسماعیل زرعی در پایان گفت: با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا مراسمی در کرمانشاه برگزار نخواهد شد اما به زودی مراسم مجازی برای علاقه مندان و دوستداران ایشان برگزار خواهیم کرد و جزییات امر اطلاع رسانی خواهد شد.


به گزارش کردپرس؛ فریبرز ابراهیمپور(ف الف.نگاه) متولد 24 آبان 1328 در شهر کرمانشاه و از نویسندگان جدی به شمار می رفت و داستان هایی مدرن و حرفه ای می نوشت و از منتقدان جدی ادبیات شعر و داستان محسوب می شد.

 

این شاعر کرمانشاهی عموی مریم ابراهیم پور از خوانندگان و نوازندگان عضو گروه کامکارها و همسر ارسلان کامکار بود. 

 

وی روز گذشته در سن ۷۲ سالگی بر اثر بیماری کلیوی در کرج درگذشت./کردپرس

کانال تلگرام تجارت بان هنری

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه