افزایش صدور مجوز و تاسیس واحدهای صنعتی در سلیمانیه

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ 654 0
افزایش صدور مجوز و تاسیس واحدهای صنعتی در سلیمانیه بیشتر تقاضاها برای صدور مجوز واحدهای صنعتی در استان سلیمانیه در صنایع پلاستیک، چوب، کابینت، قیر و مصالح ساختمانی هستند. 

به گزارش تجارت بان، پایگاه اطلاع رسانی «وشه»، پیش بینی کرد که وضعیت اقتصاد اقلیم کردستان همچنان رو به بهبود باشد و تعداد سرمایه گذاران بیشتری نیز وارد بازارهای اقلیم کردستان شده و به فعالیت های اقتصادی و تجاری بپردازند.


این گزارش می افزاید که  تقاضاها برای صدور مجوز بیشتر در صنایع پلاستیک، چوب، کابینت، قیر و مصالح ساختمانی هستند. افراد متقاضی این مجوزها از سرمایه کم تا زیاد را شامل می شود؛ که بیشترین سرمایه هم به 20 میلیون دلار می رسد.

 

«محمدجبار» مدیرکل توسعه صنایع استان سلیمانیه نیز گفت: در سال جاری برای 23 واحد تولیدی بزرگ و کوچک مجوز صادر شده است که فعالیت های خود را برای احداث واحدهای تولیدی آغاز کرده اند. در میان این واحدهای تولیدی از سرمایه گذار 20 میلیون دلاری برای احداث صنایع بزرگ تا برخی واحدهای کوچک تولیدی پلاستیک با سرمایه 100 میلیون دیناری حضور دارند.


«فتحی محمد» سخنگوی وزارت بازرگانی و صنایع دولت اقلیم کردستان نیز اظهار کرد: به طور مستمر درخواست برای صدور مجوز تاسیس واحدهای تولیدی وجود دارد، که بر اساس ضوابط و مقررات مجوزها صادر می شود.


بر اساس آمارهای وزارت بازرگانی وصنایع اقلیم کردستان، آمار واحدهای تولیدی در اقلیم کردستان حدود 4 هزار کارگاه است.


طبق قوانین دولت اقلیم کردستان، کارگاه های بزرگ از امتیاز معافیت گمرکی واردات تجهیزات و ماشین آلات، برخوردار هستند هستند؛ مشروط بر این که آن واحد تولیدی ظرفیت تامین 33 درصد از نیاز داخلی را داشته باشد که در این حالت از 10 سال معافیت برخوردار می شوند./وشه  
 

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه