افزایش قیمت بنزین در اقلیم کردستان و پیش بینی درباره گرانتر شدن آن

سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ 546 0
افزایش قیمت بنزین در اقلیم کردستان و پیش بینی درباره گرانتر شدن آن بار دیگر نرخ بنزین در کردستان عراق بالا رفت. طی چند ماه اخیر قیمت این ماده سوختی چند بار افزایش را تجربه کرده است، اما پیشبینی ها حکایت از روند افزایش دوباره آن را دارد.

به گزارش تجارت بان، پس از افزایش قیمت دو نوع بنزین سوپر و محسن، امروز (19 مرداد 1400)  قیمت هر لیتر بنزین نرمال نیز 20 تا 40 دینار در هر لیتر افزایش پیدا کرد. رئیس کمیته منابع طبیعی اقلیم کردستان شورای استانی سلیمانیه می گوید: واردات بنزین در انحصار چند شرکت قرار دارد.


«کریم علی» در این باره توضیح داد: دلیل افزایش قیمت بنزین، همان دلایل گذشته هستند که درباره آن هشدار داده بودیم و راه حلی برای آن اتخاذ نشد. به همین دلیل انتظار می رود که قیمت هر لیتر بنزین نرمال به یک هزار دینار عراقی افزایش پیدا کند.

 

برای اطلاع از آخرین تحولات درباره وضعیت بنزین در اقلیم کردستان، اینجا را کلیک کنید.


وی ادامه داد: مدتی است که واردات بنزین از ایران در انحصار چند شرکت قرار گرفته است. همچنین وزارت منابع طبیعی کردستان عراق هیچ دستورالعملی برای واردات بنزین ندارد. وزارت دارایی و اقتصاد نیز مجموعه ای از تعرفه های گمرکی را برای شرکت های واردکننده بنزین قرار داده است.


در حال حاضر قیمت هر لیتر بنزین نرمال 800 دینار، بنزین محسن 850 تا 860 دینار و بنزین سوپر هم به 915 تا 925 دینار رسیده است. بنابراین همه انواع بنزین با افزایش قیمت روبرو شده اند./روداو
 
 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه