اجباری شدن تزریق واکسن کرونا در کردستان عراق

پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ 362 0
اجباری شدن تزریق واکسن کرونا در کردستان عراق وزیر بهداشت و درمان اقلیم کردستان با بیان اینکه تا کنون 9 درصد از جمعیت مردم واکسینە شدە اند، از اجباری شدن تزریق واکسن کرونا در کردستان عراق برای عموم مردم خبر داد.


بە گزارش تجارت بان، سامان برزنجی اعلام کردکە تاکنون 9 درصد از کل جمعیت اقلیم کردستان واکسن ضد کرونا را دریافت کرده و 600 هزار نفر دیگر هم در سامانە دریافت واکسن اقلیم ثبت نام کردە و بە زودی واکسن را دریافت می کنند.

 

به گفته وزیر بهداشت اقلیم کردستان،بە زودی دریافت واکسن کرونا برای همه گروە های مردمی در اقلیم اجباری شدە و همه مردم باید علیە کرونا واکسینە شوند.

 

وی تاکید کرد کە دولت اقلیم واکسن مورد نیاز برای همه شهروندان خود را تامین می کند.

 

 آمار ابتلا به ویروس کرونا در اقلیم کردستان از ابتدای شیوع آن تاکنون به 259 هزار و 702 مورد رسیده و از این تعداد 208 هزار و  397 مورد معادل 80.24 تاکنون بهبود یافته اند.

 

همچنین آمار فوت ناشی از این بیماری نیز به 4 هزار و 984 مورد معادل 1.92 درصد کل مبتلایان رسیده  و 46 هزار و 321 بیمار کرونایی در مراکز درمانی 4 استان اقلیم  بستری هستند.

 

پیشتر نیز ماتیو تولر سفیر آمریکا در عراق اعلام کرد کە کشورش در زمینە مقابلە با کرونا و تامین واکسن با دولت اقلیم کردستان همکاری می کند./کردپرس

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه