هزینه های دولت اقلیم کردستان 2 میلیارد دینار کاهش می یابد

شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ 401 0
هزینه های دولت اقلیم کردستان 2 میلیارد دینار کاهش می یابد با اجرای اصلاحات در حقوق های پرداختی مناصب عالیرتبه اقلیم کردستان، بیش از دو میلیارد دینار به خزانه دولت بازگردانده می شود.

به گزارش تجارت بان، سعید هرکی در گفتگو نماینده پارلمان اقلیم کردستان به سایت خبری وشه گفت که دولت اقلیم کردستان در چارچوب اجرای اصلاحات اساسی و کاهش هزینه های دولت،  کمیته ای ویژه را برای بررسی حقوق افرادی که با مناصب عالیرتبه بازنشسته شده و  مبالغ زیادی را به عنوان حقوق ماهانه دریافت می کنند، تشکیل داده است.

 

وی افزود این کمیته با بررسی پرونده های این افراد حقوق مناسبی را برای افرادی که پیش از تشکیل دولت اقلیم کردستان جزو مبارزین و پیشمرگ های کرد بوده اند، تعیین کرده و حقوق افرادی را که به صورت غیرقانونی بازنشسته شده اند، قطع می کند و این افراد ناچار می شوند که بار دیگر به خدمت بازگشته و انجام وظیفه کنند و تاکنون 96 درصد این پروسه انجام شده است.

 

نایب رئیس کمیسیون مبارزه با فساد در پارلمان اقلیم کردستان، تاکید کرد که از طریق بازنگری در این حقوق ها و قطع حقوق های غیرقانونی بیش از دو میلیارد از هزینه های دولت اقلیم کاسته شده و این مبلغ به خزانه دولت بازگردانده می شود.

 

بر اساس خبر پرداخت حقوق به افرادی که با مناصب عالیرتبه بازنشسته شده اند، مستلزم تامین بودجه ماهانه 4 میلیارد و 500 میلیون دیناری است و تاکنون 1 هزار و 900 نفر جزو بازنشستگان با حقوق عالی هستند که 430 نفر آنان نماینده پارلمان بوده و مابقی به عنوان وزیر و مدیر کل و مشاور بازنشسته شده اند که شماری از آنان جزو بازنشستگان غیرقانونی هستند./ کردپرس

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه