صادرات از مرز باشماق به ۳۰۰ میلیون دلار رسید

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ 682 0
صادرات از مرز باشماق به ۳۰۰ میلیون دلار  رسید به گفته مدیرکل گمرک باشماق، از ابتدای سال جاری تاکنون 300 میلیون دلار صادرات از مرز باشماق مریوان صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه قبلی رشد 37 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش تجارت بان به نقل از فارس، فرید حق‌پناه ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کروستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 300 میلیون دلار صادرات از مرز باشماق انجام شده که نسبت به مدت زمان مشابقه 37 درصد رشد داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: میزان ترانزیت خارجی از این مرز در مدت زمان یاد شده نیز ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده که از لحاظ ارزشی ۲۲۷ درصد و وزنی ۱۹۸ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر است.

 

وی عنوان کرد: امسال ۴۴ فقره پرونده قاچاق مشتقات نفتی به ارزش ۷۰ میلیارد ریال برای ۶۶ متهم تشکیل شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: طرح ساماندهی و توسعه مرز باشماق در حال انجام است و اکنون ۱۰ درصد پیشرفت دارد و امیدوارم با همکاری دستگاه‌ها این طرح سرعت گیرد‌.

 

محمدراشد مدرس‌گرجی با بیان اینکه در محوطه ترانشیپمنت کار توسعه مرز باشماق در حال انجام است، اضافه کرد: در همین محوطه با مشکل معارض مواجه شده‌ایم و همین باعث کندی عملیات ساماندهی شده است.

 

وی با بیان اینکه پیگیر هستیم که پلیس گمرک به سامانه تردد در مرز دسترسی یابد، افزود: دستگاه‌هایی که نیاز به ساختمان اداری در گمرک در طرح توسعه دارند، می‌توانند به راهداری اعلام کنند تا زمین در اختیارشان قرار دهیم.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه