آخرین وضعیت مرزهای تجاری و مسافرتی با عراق

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ 766 0
آخرین وضعیت مرزهای تجاری و مسافرتی با عراق با اعمال تعطیلی روزهای اخیر و همچنین مصادف شدن آن با روزهای تاسوعا و عاشورا، تغییراتی در مرزهای تجاری و مسافرتی ایران با عراق در دو بخش اقلیم کردستان و مرزهای عربی، ایجاد شد.

به گزارش تجارت بان، سخنگوی گمرک ایران آخرین وضعیت مرزهای ایران با عراق را تشریح کرد.

 

روح الله لطیفی با بیان این که مرزهای مسافری زمینی به سمت عراق بسته است، گفت: این محدودیت در رویه مسافری و  شامل مرزهای رسمی در دو بخش اقلیم کردستان و مرزهای عربی عراق  است. 

 

وی اظهار داشت: همه مرزهای زمینی با عراق برای مسافران بسته است و امکان تردد مسافران و زوار وجود ندارد.

 

مریزهای تجاری با عراق در تعطیلات به جز مهران، باز است

 

سخنگوی گمرک ایران گفت: مرزهای تجاری کشور با عراق برای تردد کامیون‌های حامل کالا، فعال بوده اما برای تردد مسافر مرزها بسته است.

 

لطیفی توضیح داد: از زمان آغاز فراگیری کووید ۱۹ ممنوعیت برای تردد مسافر با عراق ایجاد شده و صرفاً برای افراد دارای مجوز یا ویزای خاص مانند تجار، طلاب، دیپلمات‌ها، مهندسان و کارگران شاغل در عراق امکان تردد فراهم شده بود، بنابراین امکان تردد برای مسافران و زوار از مسیر زمینی فعلاً فراهم نیست و در هنگام مراجعه به مرز بازگردانده می‌شوند.

 

سخنگوی گمرک ایران گفت: در مرز پرویزخان استان کرمانشاه با تصمیم مقامات استانی، از امروز تا اطلاع ثانوی افرادی هم که دارای مجوز تردد هستند، ترددشان ممنوع است پس از هموطنان درخواست می‌شود حتی افراد دارای مجوز به این مرز مراجعه نکنند.

 

وی افزود: همه مرزهای تجاری کشور با عراق در روزهای آتی باز است و تبادل کالای تجاری صورت می‌گیرد و فقط در مرز مهران استان ایلام روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی مرز تجاری تعطیل می‌شود.

 

ممنوعیت سفر از مرز پرویزخان حتی با مجوز

 

لطیفی در خصوص دلیل اعلام محدودیت در مرز پرویزخان گفت: متأسفانه در روزهای گذشته برخی از هموطنان با اخذ مجوز برای سفر به اقلیم کردستان عراق، قصد ورود غیر قانونی به بخش‌های عربی عراق برای شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورا در کربلای معلی را داشتند که به دلیل ورود غیر قانونی دچار مشکلاتی در این کشور شدند که نهایتاً با تصمیم شورای تأمین تا اطلاع ثانوی افراد دارای مجوز نمی‌توانند از این مرز به سمت اقلیم کردستان بروند.

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه