احداث بارانداز صادراتی در قصر شیرین

سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ 698 0
احداث بارانداز صادراتی در قصر شیرین احداث این بارانداز صادراتی برای سهولت در صادرات به ویژه محصولات کشاورزی ضروری است و در حال حاضر به دلیل نداشتن بارانداز صادراتی، امکان مدیریت صادرات محصولات کشاورزی به خوبی وجود ندارد.

به گزارش تجارت بان، مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از ایجاد بارانداز صادراتی در شهرستان مرزی قصرشیرین خبر داد.

 

«ایرج صفایی» با اشاره به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین، اظهار کرد: طرح توجیهی بارانداز صادراتی ویژه شبکه تعاون روستایی در شهرستان مرزی قصرشیرین در کارگروه استانی به  تصویب رسیده  که نیازمند حمایت  نهادهای ذیربط مانند استانداری، سازمانهای جهاد کشاورزی، صمت و همیاری شهرداری های استان به عنوان متولی منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین  می باشد. 

 

صفایی تاکید کرد: این بارانداز که اولین بارانداز صادراتی استان کرمانشاه است، تا پایان سال قطعا وارد کار خواهد شد.

 

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه سرمایه گذاری لازم برای احداث بارانداز صادراتی در شهرستان قصرشیرین را بالا عنوان کرد و افزود: در حالی که بر اساس طرح اولیه ایجاد این بارانداز صادراتی به ۲۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، با احتساب افزایش قیمت های رخ داده احتمالا اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه خیلی بیشتر و در حدود ۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

 

وی سپس اشاره ای هم به اعلام آمادگی سازمان همیاری شهرداریهای استان کرمانشاه برای هرگونه همکاری با شبکه گسترده و مردمی تعاونی‌های روستایی استان به منظور افزایش تولید در حوزه کشاورزی و بخش های وابسته داشت و گفت: بر اساس اعلام مسئولین این سازمان یک قطعه زمین به مساحت سه هکتار نزدیک به مناطق مرزی جهت ایجاد بارانداز صادراتی ویژه تعاون روستایی در نظر گرفته شده است.

 

صفایی با بیان اینکه بارانداز صادراتی شبکه تعاونی‌های روستایی سبب تحول اساسی در این تعاونی ها می شود،  گفت: شبکه مردمی تعاونی های روستایی استان کرمانشاه با بیش از ۲۸۰ تشکل در حوزه های مختلف کشاورزی مانند تعاونی های روستایی، زنان، دامداران، کشاورزی، تولید، نظام صنفی و خبرگان بخش کشاورزی  با در اختیار داشتن زیرساخت‌های اساسی دارای پتانسیل و ظرفیت بسیار  بالایی در حوزه تولید،  بهره وری  بهینه  از تولیدات محصولات کشاورزی، فرآوری و  در نهایت صادرات انواع محصولات کشاورزی  می باشد. 

 

 صفایی افزود: احداث و تجهیز بارانداز صادراتی، ویژه شبکه تعاونهای روستایی  و ایجاد زنجیره  تولید تا صادرات بین شبکه ای در سطح کشور سبب رونق تولید،  ایجاد اشتغال، حذف واسطه گری و بهره برداری بهینه از محصولات کشاورزی تولیدی می‌شود. 

 

صفایی ادامه داد: احداث این بارانداز صادراتی برای سهولت در صادرات خصوصا محصولات کشاورزی ضرورت دارد و هم اکنون به دلیل نداشتن بارانداز صادراتی نمیتوان صادرات محصولات کشاورزی را به خوبی مدیریت کرد و نتیجه آن این می شود که سالانه مقدار زیادی از گوجه فرنگی های داخل به دلیل عدم مدیریت صادراتی به داخل کشور مرجوع می شود که این موضوع باعث تلفات زیاد محصولات کشاورزان می شود.

 

وی تصریح کرد: اگر در کرمانشاه بارانداز صادراتی ایجاد شود، مدیریت صادرات محصولات کشاورزی با هماهنگی بیشتری انجام شده و از سردرگمی تولید کنندگان و صادرکنندگان جلوگیری می شود./ایسنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه