اعلام 1300 فرصت سرمایه گذاری در اقلیم کردستان

یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ 666 0
اعلام 1300 فرصت سرمایه گذاری در اقلیم کردستان سازمان سرمایه گذاری کردستان عراق به منظور ایجاد فرصت های یکسان، برای همه سرمایه گذاران، دستورالعمل اجرایی در 77 صفحه را با ذکر جزئیات بسیار منتشر کرد.

به گزارش تجارت بان، این دستورالعمل با هدف ارائه اطلاعات لازم و یکسان برای تسهیل کارها، که در آن حقوق سرمایه گذران مورد توجه قرار گرفته منتشر شده است و در آن همه بخش های سرمایه گذاری در اقلیم کردستان، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند.

 

بر اساس این گزارش، این دستورالعمل سرمایه گذاری در 77 صفحه تدوین شده و به لحاظ ساختاری، اطلاعاتی درباره اقلیم کردستان در آن ذکر شده است. اطلاعاتی مانند؛ آمار ساکنان اقلیم کردستان و کلیه خدماتی که در اختیار شهروندان قرار دارد، در این متن ذکر شده است.

 

دراین دستورالعمل فرصت های سرمایه گذاری در همه حوزه ها توضیح و جزئیات آن بیان شده است. همچنین آمار فرصت های سرمایه گذاری در بخش ها مختلف به تفکیک بیان شده است.


یکی دیگر از مزایای این دستورالعمل، فراهم کردن فرصت های برابر، راهکارهای عملی و تسهیلات برای سرمایه گذاران است تا همه از آن به صورت یکسان اطلاع یابند.

 


در این کتابچه، سیاست های کلی برنامه کابینه فعلی دولت اقلیم کردستان توضیح داده شده است همراه با ارتباطات دیپلماتیک که 55 کشور در اقلیم کردستان دارای کنسولگری هستند تا سرمایه گذاران در خود اقلیم کردستان با کشورهای دیگر ارتباط گرفته و زمینه لازم فراهم گردد.


این دستورالعمل به قانون سرمایه گذاری شماره 4 سال 2006 اشاره کرده و ساختار تشکیلاتی و دستاوردها را مستندسازی کرده است که به مقدار 57.8 میلیارد دلار برای 940 پروژه سرمایه گذاری صورت گرفته است از این میان، 85 درصد از این پروژه ها توسط سرمایه گذاران بومی، 9 درصد توسط سرمایه گذاران خارجی و 6 درصد سرمایه گذاری در پروژه ها نیز به صورت مشترک صورت گرفته است. در مجموع این دستورالعمل 1300 فرصت سرمایه گذاری بیان شده است.


این دستورالعمل، حوزه های سرمایه گذاری در اقلیم کردستان عراق را مشخص کرده و با ذکر جزئیات، اطلاعاتی در آن بیان شده است که شامل سرمایه گذاری در حوزه های صنایع، پتروشیمی، صنعت پزشکی و دارو، صنعت ساختمان، معدن و منسوجات است.


حوزه های سرمایه گذاری در کردستان عراق فراوان است؛ سرمایه گذاری در کشاورزی و منابع آبی، سدها، نساجی، منابع دامی، گردشگری، اماکن توریستی، میراث، برق، بهداشت و امور اجتماعی، مسکن و راهسازی، حمل و نقل، آموزش عالی و پژوهش های علمی، فرهنک و جوانان را شامل می شود.

 

برای دریافت دستورالعمل سرمایه گذاری در اقلیم کردستان، اینجا را کلیک کنید.


 

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه