امسال ایران و ترکیه چه میزان صادرات به اقلیم کردستان عراق داشتند؟

دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ 673 0
امسال ایران و ترکیه چه میزان صادرات به اقلیم کردستان عراق داشتند؟ کشورهای ایران و ترکیه از جمله رقبای اصلی در بازار کردستان عراق هستند؛ اما هر کدام از این کشورها در سال جاری میلادی چه مقدار کالا به کردستان عراق صادر کردند؟

به گزارش تجارت بان، رئیس اتحادیه واردکنندگان  صادرکنندگان اقلیم کردستان، اعلام کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته، میزان واردات به کردستان عراق بسیار بهتر و بیشتر بوده است.


شیخ مصطفی شیخ عبدالرحمان در باره میزان حجم واردات سال جاری میلادی گفت: میزان واردات به کردستان عراق امسال بیش از 12 میلیارد دلار بوده است.


عبدالرحمان اظهار داشت: به طور عمومی واردات مواد غذایی و کالا از مرزهای اقلیم کردستان بدون هیچ مشکلی برای بازرگان انجام می شود، بیشترین میزان کالاهای وارداتی هم از مرزهای ترکیه انجام می شود.


رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان کردستان و واردکنندگان کردستان عراق، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری میلادی از مرزهای ایران بیش از 4 میلیارد دلار، واردات انجام شده است. همچنین از مرزهای ترکیه بیش از 6 میلیارد دلار واردات صورت گرفته است در مجموع واردات کردستان عراق به حدود 12 میلیارد دلار در سال جاری میلادی رسیده است.


عبدالرحمان درباره صادرات کردستان عراق هم توضیح داد: امسال در مقایسه با سال گذشته میزان صادرات اقلیم کردستان عراق هم بیشتر شده است چون در سال گذشته به دلیل محدودیت های ناشی از کرونا، فعالیت مرزها و تجارت با وقفه روبرو شده بود. 


به گفته این فعال اقتصادی سالیانه 20 میلیارد دلار واردات به اقلیم کردستان انجام می شود./وشه

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه