تاکید بر ساماندهی صادرات و واردات از گمرک تمرچین

دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ 414 0
تاکید بر ساماندهی صادرات و واردات از گمرک تمرچین گمرک تمرچین در بحث وضعیت انبارها و ورود و خروج کالا نیاز به ساماندهی جدی دارد  و برای ساماندهی و التزام بخشی شرکتهایی که در حوزه گمرک فعال هستند، ورود جدی قضایی خواهد شد.

به گزارش تجارت بان به نقل از ایسنا، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: وضعیت انبارهای گمرک تمرچین پیرانشهر نیازمند ساماندهی جدی است.

 

ناصر عتباتی امروز اول شهریور در بعد ازظهر سفرکاری پس از بازدید از حوزه قضایی پیرانشهر و گمرک تمرچین در جمع خبرنگاران گفت: یکی از بحث هایی که سیستم قضایی با جدیت دنبال می کند بحث مبارزه با قاچاق کالا و سالم سازی بسترهای مراودات تجاری در گمرکات هست و آذربایجان غربی به لحاظ ویژگی های خاص مرزی که دارد از این قاعده مستثنی نیست.

 

عتباتی افزود: در طی بازدید از گمرک تمرچین و بخش های  مختلف این مجموعه از وضعیت ونحوه ترخیص کالا و مشکلات مربوط و بعضا نواقص و معایبی که می تواندمشکل افرین باشد و  در بحث تجارت خارجی و واردات و صادرات مشکلات اساسی را ایجاد کند از نزدیک مطلع شدیم  و اظهارات و نکته نظرات مسئولین شهرستان و گمرک و فرماندهان مرزبانی را شنیدیم. 

 

رییس شورای قضایی استان ادامه داد: مرز تمرچین در بحث وضعیت انبارها و ورود و خروج کالا نیاز به ساماندهی جدی دارد  و برای ساماندهی و التزام بخشی شرکتهایی که در حوزه گمرک فعال هستند از باب صیانت از حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال ورودهای جدی قضایی خواهیم داشت.

 

رییس کل دادگستری استان گفت: تلاشمان بر این خواهد بود در سالی که مقام معظم رهبری سال پشتیبانی از تولید و مانع زدایی در حوزه تولید نامگذاری کرده اند در بحث روان سازی فعالیتهای تجاری در حوزه گمرکات که می تواند یکی از آیتم های اصلی پشتیبانی از تولید باشد را در دستور کار قرار دهیم و تا جایی که مقدور باشد بر اساس مقررات قانونی و با استفاده از ظرفیتهای استانی مسایل و مشکلات این گمرک و سایر گمرکاتی که در دستور بازدید هستند را به حداقل ممکن برسانیم.

 

وی ادامه داد: در تلاشیم یک فضای مناسبی برای فعالیتهای سالم اقتصادی ایجاد کنیم و در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سواستفاده های احتمالی که در این موضوع متصور هست اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه