پیشنهاد میراث به شهرام ناظری برای راه‌اندازی خانه موسیقی کرمانشاه

شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ 515 0
پیشنهاد میراث به شهرام ناظری  برای راه‌اندازی خانه موسیقی کرمانشاه مسئولان فرهنگی کرمانشاه تصمیم به راه اندازی خانه موسیقی در این استان گرفته و پیشنهاد آن را به استاد آواز ایران «شهرام ناظری»، ارائه دادند.

به گزارش تجارت بان، کیومرث اعظمی، با اشاره به آغاز پیگیری ها برای راه اندازی خانه موسیقی کرمانشاه، اظهار کرد: از مدت ها پیش بحث راه اندازی خانه موسیقی کرمانشاه مطرح شده، اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

 

وی افزود: چندسال پیش استاندار کرمانشاه موافقت خود را با راه اندازی خانه موسیقی کرمانشاه در خانه تاریخی رنده کش(خواجه باروخ) اعلام و مقرر شد این اقدام با کمک شهرام ناظری شوالیه آواز ایران صورت گیرد.

 

معاون میراث فرهنگی استان تصریح کرد: براین اساس مکاتباتی با آقای ناظری انجام گرفته بود و حتی طبق برنامه ریزی ها قرار بود شهرداری هزینه مرمت این خانه تاریخی را متقبل شود.

 

وی خاطرنشان کرد: طبق  آخرین رایزنی هایی که مدیرکل میراث فرهنگی استان با آقای طلوعی شهردار پیشین کرمانشاه داشت، ایشان موافقت خود را برای اجرای این کار اعلام کردند، اما متاسفانه با پایان شورای شهر پنجم و استعفای شهردار، این کار نیمه تمام  ماند و اکنون منتظر روی کار آمدن شهردار جدید هستیم.

 

اعظمی افزود: از سوی دیگر اخیرا مکاتبه ای را با شهرام ناظری داشتیم و درخواست کردیم که نظر خود را در این زمینه اعلام کند.

 

وی ادامه داد: امیدواریم با موافقت و همکاری ایشان بتوانیم اقدامات بعدی را برای راه اندازی خانه موسیقی کرمانشاه در خانه تاریخی رنده کش آغاز کنیم و پس از سالها این اقدام در استانی که از مهدهای موسیقی ایران است، عملی شود.

 

خانه تاریخی رنده کش(خواجه باروخ) متعلق به اواخر حکومت ناصرالدین شاه قاجار است که در محله تاریخی فیض آباد کرمانشاه واقع شده و در سال 1377 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است./ایسنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه