نگاهی به راوابط تجاری اقلیم کردستان و فرانسه

یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ 398 0
نگاهی به راوابط تجاری اقلیم کردستان و فرانسه اقلیم کردستان عراق و فرانسه دارای روابط مستحکم سیاسی هستند و این موضوع تاثیر زیادی در روابط اقتصادی میان دو طرف داشته است.

به گزارش تجارت بان، کردستان عراق و فرانسه در سال حدود 800 میلیون دلار تبادلات تجاری دارند، هر چند شیوع کرونا روی روابط اقتصادی میان دو طرف آثاری بر جای گذاشته است، اما بازرگانان اقلیم کردستان می خواهند روابط تجاری خود با این کشور را توسعه بخشند.


بر اساس این گزارش، اخیرا تردد میان کردستان عراق و فرانسه بیشتر تسهیل شده است.


کشور فرانسه چهاردهمین شریک تجاری اقلیم کردستان است. شرکت های فرانسوی و کردستان عراق 30 میلیارد دلار، سرمایه گذاری مشترک در کردستان عراق انجام داده اند. کالاهایی که از فرانسه وارد اقلیم کردستان می شود، شامل مصالح ساختمانی، صنعتی و لوازم آرایشی هستند.


فرانسه پس از کشور آلمان دومین کشور بزرگ اقتصادی اروپا و هفتمین کشور دنیا است. توسعه روابط اقتصادی میان اقلیم کردستان و فرانسه می تواند آثار زیادی در حوزه اقتصادی کردستان عراق به ویژه از لحاظ صنعتی و انرژی داشته باشد.


شرکت توتال انرژی فرانسه، که یکی از بزرگترین شرکت های نفتی دنیا است علاوه بر این که در حوزه انرژی عراق سرمایه گذاری تازه ای انجام داده است، می خواهد یک میدان گازی در جنوب عراق را نیز توسعه دهد.


شرکت توتال و شرکای آن می خواهند سطح تولید نفت در میدان «سرسنگ» را به روزانه 50 هزار بشکه نفت افزایش دهند./روداو

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه