کدام کشورها بیشترین میزان سرمایه گذاری در کردستان عراق را داشته‌اند؟

دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ 765 0
کدام کشورها بیشترین میزان سرمایه گذاری در کردستان عراق را داشته‌اند؟ کشورهای زیادی تا کنون در اقلیم کردستان و در حوزه های مختلف اقدام به سرمایه گذاری کرده اند، اما هر کدام با میزان متفاوت و در پروژه های مختلفی این کار را انجام داده اند. فهرست سرمایه گذاران خارجی اقلیم کردستان عراق را در این مطلب مشاهده کنید.

به گزارش تجارت بان، سرمایه گذاری در کردستان عراق از 3 نوع، سرمایه گذاری توسط افرادی داخلی، سرمایه گذاری های خارجی و سرمایه گذاری مشترک است.


بر اساس آمارهای سازمان سرمایه گذاری کردستان عراق، در 15 سال اخیر میزان سرمایه گذاری در اقلیم کردستان به بیش از 58 میلیارد و 484 میلیون دلار رسیده است.
 


3 کشور اول که بیشترین سرمایه گذاری در کردستان عراق را انجام دادند


اما در میان این کشورها، امارات به لحاظ حجم سرمایه گذاری بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است؛ امارات تا کنون اقدام به سرمایه گذاری بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون دلار در کردستان عراق کرده که به تنهایی 4.29 درصد از کل سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است.

 

بر اساس خبرهای منتشر شده، این کشور تصمیم دارد تا سرمایه گذاری های بیشتری در اقلیم کردستان انجام دهد.


رتبه دوم بیشترین حجم سرمایه گذاری در اقلیم کردستان به کشور همسایه، ترکیه اختصاص دارد این کشور تا کنون بیش از یک میلیارد و 229 میلیون دلار در کردستان عراق سرمایه گذاری کرده است و سهم آن از درصد کل سرمایه گذاری 2.09 درصد است.


اما جایگاه سوم در این زمینه به لبنان اختصاص دارد؛ این کشور نیز بیش از یک میلیارد و 24 میلیون دلار، سرمایه گذاری در کردستان عراق انجام داده است. سهم این کشور در حوزه سرمایه گذاری  کردستان عراق 1.74 درصد است.

 

در جدول پایین، میزان سرمایه گذاری های خارجی در کردستان عراق را به تفکیک کشور مشاهده کنید.

 

 

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط سازمان سرمایه گذاری اقلیم کردستان، بیشترین سرمایه گذاری در سال 2013 با بیش از 10 میلیارد دلار انجام شده است.


«سامان عرب» مدیر کل سازمان سرمایه گذاری استان اربیل پیش بینی می کند که در چند سال آینده میزان سرمایه گذاری در کردستان عراق، بیشتر افزایش یابد به ویژه این که اماراتی ها می خواهند حضور پررنگ تری در زمینه سرمایگه گذاری در اقلیم کردستان داشته باشند.

پایان پیام

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه