تست کرونا شرط ورود مسافران از مرز پرویزخان

سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ 673 0
تست کرونا شرط ورود مسافران از مرز پرویزخان به گفته فرماندار قصر شیرین، ورود مسافران از مرز پرویزخان با شرط انجام تست کرونا امکانپذیر است.

به گزارش تجارت بان، فرماندار قصرشیرین درباره امکان ورود مسافران از مرز پرویزخان گفت: تمامی مسافران عراقی که از مرز پرویزخان این شهرستان و از اقلیم کردستان عراق وارد کشورمان شوند باید تست کرونا داده و در صورت منفی بودن جواب، امکان ورود دارند.

 

مرادعلی تاتار همچنین یادآور شد: با توجه به اینکه در پیک پنجم کرونا هستیم و این مساله کشور را متاثر کرده و محدودیت‌های زیادی برای مردم به دنبال داشته از این رو  در مرزهای قصرشیرین برای ورود مسافران قوانینی وضع کردیم که انجام تست کرونا یکی از آنها است.


وی  افزود: اکیپ های شبکه بهداشت و درمان در مرزها مستقر هستند و این کار را انجام می دهند چون شرط ورود مسافران این است که باید تست کرونای آنها منفی باشد.


فرماندار قصرشیرین در ادامه از مردم خواست پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و زمانی که از منزل خارج می شوند حتما از ماسک استفاده کنند.


تاتار ادامه داد: کار واکسیناسیون رده های مختلف سنی در قصرشیرین در حال انجام است و تاکنون بخش مهمی از جمعیت هدف شهرستان در ۲ نوبت علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.


مرادعلی تاتار از مردم خواست با جهش ویروس کرونا به نوع دلتا و افزایش قدرت انتقال آن، همچنان توصیه های بهداشتی را رعایت کنند و در ادامه بیان کرد:  با توجه به افرایش شمار مبتلایان به کرونا از مردم می خواهیم که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و با توجه به تعطیلات پیش رو نیز اعمال محدودیت‌ها نیز در دستور کار است.

 

روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می‌شود.

 

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت و ۱۸ ۶کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲ مرز خسروی و مرز پرویزخان فعال است. / ایرنا

 

انتهای پیام/

 


 

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه