استقبال از حضور شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های حلبچه

سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ 536 0
استقبال از حضور شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های حلبچه در این نشست، تجار و بازرگانان جمهوری اسلامی ایران و استان حلبچه، در قالب نشست های B2B در خصوص زمینه‌های همکاری مذاکره و‌ تبادل نظر کردند.

به گزارش تجارت بان، نشست مشترک تجاری میان شرکت‌های دانش بنیان ایرانی مشارکت کننده در نمایشگاه بین‌المللی سلیمانیه با تجار و فعالان اقتصادی استان حلبچه، روز سه شنبه 9 شهریور 1400 برگزار شد.

 

بر اساس گزارش کانال سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، در نشست مزبور، مهدی شوشتری، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، شیخ کاوه علی معاون استاندار حلبچه، خانم نوخشه ناصح احمد فرماندار حلبچه، پیشوا احمد رئیس اتاق بازرگانی و صنایع حلبچه، خانم کویستان اکرم شهردار حلبچه و مدیران و نمایندگان 10 شرکت دانش بنیان ایرانی مشارکت کننده در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی سلیمانیه (DBX) و تعدادی از فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران و بازرگانان استان حلبچه، حضور داشتند.

 


در این نشست، تجار و بازرگانان جمهوری اسلامی ایران و استان حلبچه، در قالب نشست های B2B در خصوص زمینه‌های همکاری مذاکره و‌ تبادل نظر کردند.


در ‌پایان این نشست سرکنسول جمهوری اسلامی ایران، معاون استاندار حلبچه و رئيس اتاق بازرگانی و صنایع حلبچه در سخنانی که به صورت زنده از برخی شبکه های اقلیم کردستان پخش شد، ضمن مهم توصیف کردن برگزاری نمایشگاه‌ها و نشست‌های تجاری مشترک، بر ضرورت تقویت ارتباطات فیمابین تجار و بازرگانان دو طرف با هدف تقویت و توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان بویژه استان حلبچه تاکید کردند.


معاون استاندار حلبچه با اشاره به تصویب و تامین اعتبار برخی پروژه‌های عمرانی در این استان، از حضور شرکت‌های توانمند ایرانی در این پروژه‌ها استقبال کرد.

 

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به توانمندی بالای شرکت‌های ایرانی بویژه شرکت‌های فنی و مهندسی و شرکت‌های دانش بنیان، برای هر گونه مشارکت شرکت‌های توانمند ایرانی در پروژه‌های حلبچه اعلام امادگی و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران همان طور که در  دوران‌های سختی و مشقت و بحران‌هایی چون فاجعه شیمیایی حلبچه در کنار مردم اقلیم کردستان و استان حلبچه بوده، این امادگی را دارد که در دوره توسعه و آبادانی و عمران هم در کنار آنها باشد.


این مراسم با پوشش گسترده رسانه های اقلیم کردستان و عراق همراه بود.

 

در پایان این نشست، کنفرانس خبری با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، معاون استاندار حلبچه و رئيس اتاق بازرگانی حلبچه برگزار شد که می توانید فیلم آن را در پایین مشاهده کنید

 

 

اولین حضور شرکت های دانش بنیان جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه

 

مهدی شوشتری، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران، ظهر سه شنبه 9 شهریور ماه پس از برگزاری نشست مشترک تجاری میان شرکت‌ های ایرانی مشارکت کننده در نمایشگاه سلیمانیه با تجار و فعالان اقتصادی حلبچه، با حضور در فرمانداری حلبچه، با خانم نوخشه ناصح احمد، فرماندار این شهر ملاقات کرد.

 


شوشتری در این ملاقات با اشاره به اولین حضور شرکت های دانش بنیان جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه و حلبچه، برخی از ظرفیت های شرکت های ایرانی را برشمرد و از آمادگی شرکت‌های توانمند ایرانی برای حضور در پروژه های عمرانی استان حلبچه خبر داد.


فرماندار حلبچه نیز ضمن تشکر از تلاش های سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه برای توسعه روابط فیمابین، اظهار داشت در گفتگو با شرکت های ایرانی در نشست مشترک تجاری، از آنها برای شرکت در مناقصات و پروژه های استان حلبچه دعوت به عمل آوردیم.

 

فرماندار حلبچه در این دیدار همچنین خواستار ادامه مساعدت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه بازگشایی مرز سازان و رسمی شدن مرزهای شوشمی و شیخ صله شد.

 

پایان پیام/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه