تبادلات تجاری 4 میلیارد دلاری اقلیم کردستان در 6 ماه

سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ 464 0
تبادلات تجاری 4 میلیارد دلاری اقلیم کردستان در 6 ماه به گفته رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان اقلیم کردستان عراق،ثبت شرکت های داخلی و خارجی در اقلیم کردستان در مقایسه با سال گذشته، افزایش یافته است و تنها در سال جاری میلادی بیش از 800 شرکت ثبت شده است.

به گزارش تجارت بان، مصطفی شیخ عبدالرحمان گفت: افزایش تعداد شرکت های داخلی و خارجی در اقلیم کردستان موجب افزایش فعالیت بازرگانی و رونق آن شده است به گونه ای که در سال جاری میلادی 4 میلیارد دلار تبادلات تجاری انجام شده است.


وی گفت: به دلیل تسهیل فرایند اداری و اجرایی از سوی دولت به ویژه وزارت بازرگانی اقلیم کردستان، همچنان بر تعداد شرکت های داخلی و خارجی در کردستان عراق افزوده می شود.


وی ادامه داد: طی سال های گذشته و با فراهم شدن زمینه مساعد برای توسعه بخش اقتصادی، 30 هزار و 223 شرکت خارجی و داخلی در کردستان عراق به ثبت رسیده اند که از این تعداد 3 هزار و 314 شرکت خارجی و 26 هزار و 906 شرکت داخلی هستند. 


به گفته این مقام مسئول همه نشانه ها و مجوزهای صادره در حوزه اقتصادی گویای این است که جغرافیای اقلیم کردستان در حال تبدیل شدن به شاهراه بازرگانی برای کشورهای منطقه است، ورود شرکت های آمریکایی و چینی بهترین مصداق برای این مسئله است./KDP
 

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه