صادرات ۴۵ هزار و ۷۴۵ تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق

یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ 409 0
صادرات ۴۵ هزار و ۷۴۵ تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ هزار و ۷۴۵ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

به گزارش تجارت بان، عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

 

وی افزود: همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون برای ۶۴۳ فقره پرونده صادراتی مجوز صادرات صادر شده است.

 

مدیرکل استاندارد استان ایلام یادآور شد: امسال تعداد ۵۲۹ فقره آزمون تعیین ماهیت (تعیین تعرفه گمرکی) در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

 

همتی با اشاره به میزان صادرات کالای استاندارد در سال گذشته نیز گفت: در این مدت تعداد ۶۷۶ فقره پرونده صادراتی شامل ۱۹۸ محصول که ۸۶ محصول آنها با توجه به اینکه مشمول استاندارد اجباری برای صادرات بوده‌اند بر اساس پروانه استاندارد آنها مجوز صادرات صادر شده است.

 

وی اضافه کرد: در این‌ مدت تعداد ۶۵۶ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

 

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است.

 

این شهرستان در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد./ایرنا 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه